Inlägg från: Halvar |Visa alla inlägg
  • Halvar

uppsalabrudar 2007

Hej på er blivande brudar! Jag är en blivande brud på 27 år som ska gifta sig på trettondagsafton, dvs. 5 januari, 2007. Vi bor i Uppsala men ska gifta oss "hemma" i Jämtland. Fanns det några fler norrlandsbrudar boendes i Uppsala här?
    Imorgon ska vi till tryckeriet och lämna in vår "dummy" till inbjudningskorten. Förhoppningsvis kan vi skicka iväg dem innan månaden är slut. Känns hög tid då eftersom det är bra precis fyra månader kvar då.

• Halvar

Det var betydligt billigare att lämna in våra trycksaker till tryckeri än vad vi trott. Inbjudningskort, festprogram, kyrkoprogram och placeringskort; allt för ca 1500;-. Känns riktigt bra och skönt.
    Vi har även beslutat oss för att abonnera en buss som tar gästerna fån kyrkan till festlokalen. Det är bara 1 km däremellan, men eftersom det är januari och förhoppningsvis massor av snö (vi gifter oss i Jämtland), så vill vi bespara gästerna att pölsa i snö i små nätta skor. Vi tar transporten privat, och det kommer att kosta 500.-.

• Halvar

Ärja; jobbar du natt igen? Har nyss kommit hem från en utekväll med min älskade M. Riktigt trevligt, men jag kan ju inte hålla mig från att kika in här på BT en sväng. Börjar bli beroende...
    Vi kommer att skicka inbjudningskort till drygt 70 gäster. Vi har gjort dem själva men det blir betydligt smidigare att låta proffs skriva ut/trycka dem. När det inte kostade så mycket känns det definitivt värt det, istället för att krångla med skrivare och fram- och baksidor. Vi anlitar ett tryckeri i Östersund, men jag har hört av vänner att Ink n´Art i Uppsala är prisvärda om man har ett färdig idé. Ha en fortsatt bra natt! Själv ska jag krypa till kojs. M skakade nyss på huvudet när han såg vad jag gjorde...

• Halvar

Stämmer in i gratulationerna Princess Leah! Grattis grattis!

Tänkte höra om ni kan tipsa om nån bra och trevlig salong i Uppsala för att göra ansiktbehandling. Vill försöka hinna med två behandlingar innan den stora dagen, så om nån känner till en kunnig och prisvärd salong får ni gärna hojta till.

Svar på tråden uppsalabrudar 2007