Inlägg från: Princess Leah |Visa alla inlägg
  • Princess Leah

uppsalabrudar 2007

Hej! Här har ni en till som ska gifta sig sommaren 2007... närmare bestämt 28/7-07. Giftermålet kommer äga rum i Danmark kyrka och festen i danmarks bygdegård. Vi har också bokat catering, "Lena på taket" som vi ska beställa 2-rätters ifrån och allt porslin, linnedukar och servetter + serveringspersonal.
    Sen av en slump sprang jag och en av mina två tärnor på tärnklänningar på rean! Jättefina i grönt! Färgtemat ska vara grönt-guld-creme. Vi har också bestämt bestmän och toastmaster.
    Nu kanske några tänker... GUD VAD HON HAR PLANERAT!!! Men saken är den att vi igentligen skulle gift oss 29/7 den här sommaren. Men eftersom jag blev gravid så kändes det bra att ta en sak i taget! Därför har det varit lätt att bara boka om samma ställen som vi igentligen skulle ha haft i år...
    Hur långt har ni andra kommit? Och vart ska ni gifta er?

• Princess Leah

vinterbrud-07: Hehe... Ja visst har vi hunnit långt med tanke på att bröllopet är om ett år! Men som sagt så var det ju planerat tills den här sommaren
    Sen beror det ju på hur man är som person också... jag tycker om att planera... blir bara stressad om man gör allt i sista sekund.
    Men som du skrev också så är det säkert lättare att boka grejer sent i januari än på sommaren! Det är ju lite mer tryck då på bröllopsfronten.

• Princess Leah

Vart håller ni hus alla brudpar?! Vi måste få lite drag i den här tråden nu!!!
    Hehehe!
    Kanske är många på semester fortfarande?

• Princess Leah

Sahlena: Oj! Du har nästan kommit längre i planeringen än oss... men visst e det skönt att ha koll på läget!

• Princess Leah

Liss-anna: Jo visst har de porslin i Danmarks bygdegård. Har ni inte varit dit ock kollat så tycker jag att ni ska göra det! Bara att be om en liten titt...
    Vi tycker lokalen är jättefin! Högt i tak (taket är målat ungefär som i kyrkan), det finns scen (men ingen bra stereo tror jag)fast vi ska ha band och då har ju dom med sig ljudanläggning mm. Sen är det uppdelat i tambur, kök, liten sal där man kan ha mat om man har buffé tex, och sedan stora salen med scenen där man kan duka och sedan ha dans.
    Vi caterar porslinet för det som fanns i lokalen tyckte inte vi var så fint... urtvättat liksom och vita tallrikar med brun logga på... inte riktigt vårt färgtema... om man får vara petig!
    Men som sagt åk och kolla så får ni avgöra själva. De som visar lokalen bor ju uppepå lokalen i samma hus... men de var supertrevliga och sa att man kunde festa och ha på musik fram till åtminstone 01.00.

• Princess Leah

Vinterbrud 07: Tror nog att fotografen kommer rekomendera att ni tar fotona före vigseln, åtminstone om ni ska fota utomhus! De är ju så beroende av ljuset. men det är ju bara att ringa runt och fråga.

• Princess Leah

Liss-anna: Glömde adressen till cateringen. Där kan du kolla priser på porslin, personal, mat och utkörning.
    www.lenapataket.se

• Princess Leah

Ärja: Ska du sy upp klänningen själv?
    Åååå, tänk den som kunde göra det! Att få den precis som man vill utan att det kostar skjortan!
    Själv har jag sett en klänning som kostar typ 15000 kr... lite saftigt tycker jag! Den kommer ifrån garamaj.

• Princess Leah

Är det någon som har bestämt något speciellt tema på bröllopet än?

• Princess Leah

ärja: Lena på taket är inte speciellt dyr! Gå in på www.lenapataket.se så ser du priser på allt. Vi har jämfört en hel del priser på cateringar i uppsala, men tog lena på taket för att de passade bra. Andra bra med ungefär samma priser är "kingstreet" på dragarbrunnsg. Och café Linné i Bergsbrunna.

Jeli81: Kommer ni också ha Lars-ove sjöstedt som präst? Hehe Han e så bra tycker vi!

fåttettryck: Jo Det är de som bor ovanför som ansvarar för Danmarks bygdegård. Det är de som har nyckeln och visar er runt när ni kommer.
    De är supertrevliga! De sa att musiken skulle stängas av kl 01.00 men om man hade lite gäster kvar nån timme till var inte det hela världen!
    Eftersom de bor där så är de hemma om de inte är på semester eller nåt annat. Men de sa att de bara tyckte det var kul med lite liv. Tydligen inte så lyhört...

För er som håller på att fixa och planera att göra egna inbjudningar mm, gå till collection på vaksalagatan i uppsala. Den tjejen är superduktig och har jätte mycket exempel i olika pärmar. Där finns även material. Vet inte om man kan lämna in för upptryckning, men jag tror det.

• Princess Leah

Hej på er alla blivande brudpar!
    I den här tråden var det dött...
    Har ni planerat nåt mer?
    Själv sitter jag och kollar tips på blommor. Finns så mycket! Antingen blir det nog lite lantligt med rosa pioner eller så blir det lite moderntklassiskt med trollhassel och kallor. (tror jag i alla fall).
    Har ni nåt speciellt tema på ert bröllop?

• Princess Leah

Sahlena: Vittinge? Menar du det som ligger ut mot Sala?! Finns det bröllopsbutik där? Eller vart? NYFIKEN!
    Har också varit till gävle på "klädpiraten" Helt ok, bra priser... men den klänningen jag helst vill ha finns i stockholm på GARAMAJ för 15000!
    Lite dyrt kanske?!

• Princess Leah

to&jo: Kul med en till som ska sin fest i danmarks bygdegård!
    Hur har ni tänkt er eran fest? Något speciellt tema eller så?
    Vi gifter oss i Danmarks kyrka och ska ha festen i lokalen bredvid, den 28/7-07.
    Har ni varit och kollat i lokalen? Det har vi men det var ett tag sedan... men den är superfin!

• Princess Leah

Hej alla brudpar!
    Nu har jag blivit mamma! Den 18 september föddes vår lilla dotter! Allt gick jättebra!
    Så nu är det till att ligga i och träna så man kommer i brudklänningarna i vinter när det är dags att prova! Hehe!
    Och så har vi ju en litten näbb nu också..

• Princess Leah

to&jo: Vad tycker ni om lokalen?
    Visst var det annat att se den på riktigt! Tycker bilderna på nätet är väldigt dåliga!
    När var det ni skulle gifta er?

• Princess Leah

Tack för alla grattulationer!
    Tyvärr så hinner man ju inte vara här innen lika ofta nu som förr....

• Princess Leah

C+H: vi bokade vår lokal i juli, alltså ett år innan vårt bröllop. Ska man vara i någon lokal eller kyrka, och gifta sig under högsesong så bör man vara ute ca 1-1 1/2 år i för väg.
    Men i september kanske det inte är högsesong... men kolla upp det så fort ni kan så ni får det ni vill ha!

• Princess Leah

Måste förresten berätta att jag klarade körkortet idag! jippi! bra att ha när man har hund, en liten bebis + att det mot våren säkert blir till att fara runt och fixa allt till bröllopet!

• Princess Leah

tack,tack! sitter här med lillan på armen så det är lite svårare att skriva...

vi funderar på att avsluta vårt bröllop med ett fyrverkeri, vad tror ni om det...
    kommer man att se dom i slutet av juli kl 00 på natten. det borde man väl...
    kul med nåt annorlunda.

• Princess Leah

Tack tack Halvar!
    Nja jag har bara varit på ansiktsbehandling en gång... och det var på sysslomansgatan 8. Vet inte vad hon heter men det låg nån två trappor upp tror jag. Hon var jätte mysig den kvinnan!
    Men det finns säkert massor av andra här i stan!

Svar på tråden uppsalabrudar 2007