• Zozo

Polyamorösa brudar?

Hmm.. det far mig att tänka pa en av mina vänner som hade en liknande relation, fast i "bruten" triangel. De levde tillsammans tre men det var bara hon som var tillsammans separat med bada killarna (som inte var tillsammans med varandra).. Det fungerade väldigt bra en tid. Det som var lite trist var att hon inte vagat tala om det för mig under lang tid för att hon var rädd för hur jag skulle reagera.. Tss! Nej, visst förstar jag att man oroar sig för reaktioner, men jag blir bara nyfiken och funderar pa hur det fungerar i praktiken..

• Zozo

Men tjejer.. Jag var ocksa 14 när jag började mitt första seriösa förhallande... Det beror helt pa hurt man är som person!

• Zozo

E-tuna.. gör inte VAD ok??? Kärlek? Jag är helt pa ditt spar om det gäller tvang eller liknande eller om vi skulle tala om pedofili, men när det gäller kärlek mellan tva personer, ser jag alls inget fel i det! I mitt fal var det en kille som var ett par ar äldre än mig, men jag skulle absolut inte anse honom som pedofil!

• Zozo

Visst.. det är väldans intressant att diskutera.. för det är en väldans tajt balansgang kommer jag pa när jag sitter här och funderar...

• Zozo

Mhm.. jag satt nämligen just och funderade pa när JAG anser att det blir pedofili.. Först tänkte jag att det bara handlade om tvang fran den äldres sida... men a andra sidan kan jag inte tänka mig "kärlek" av det slaget mellan en vuxen (säg 40-50 ar tex) och ett barn ungdom pa 12 ar tex... Fragan är om det är en fraga om alder eller aldersskillnad, eller ngt helt annat, om det nu inte bara är "tvangsaspekten" det handlar om...
    Ursäkta TS, men diskussionen blev väldans intressant även om den halkade lite fel..

• Zozo

Jo, sen kan man fraga sig om jag som var 14 och ett halvt var mindre mogen är du som kanske precis fyllt 15.. Jag menar "byxmyndighetslagen" är ju rätt töntig i sig, men a andra sidan maste det ju finnas en gräns nagonstans!?

• Zozo

Det är verkligen vansinnigt intressant att diskutera olika ämnen här pa BT... Jag kommer ofta pa mig med att ha tänkt/filosoferat fram en asikt om ngt men att jag inte tänkt pa allt runtomkring eller var jag själv sätter gränsen, som i det här fallet!

• Zozo

E-tuna.. Japp, och det var ju liksom där jag började halta med mina gränssättningar.. Ska man tex râkna 15-arsgränsen? Da skulle en 15 aring och en 19 aring vara ett kärlekspar, men en 18-aring som är med en 14 och ett halvt-aring vara pedofil? Men det haltar ju ocksa! det maste ju ligga ngn form av illvilja bakom..för att klassa som pedofili menar jag.. Eller?

• Zozo

Jag skulle heller inte kunna göra det! Jag är alldeles för egoistisk! Jag vill bli älskad tillbaka när jag älskar nagon, och jag vill vara den enda för denne nagon, sa som han är den ende för mig.
    Nu vet jag ju (vi har varit tillsammans i 13 ar) att man har uppgangar och nergangar i ett förhallande och att man visst kan tycka ngn annan är intressant.. men kärlek för mig är att kunna sâga sig att man inte behöver denna andra intressanta person...

• Zozo

Näpp, bi-gami är tvegifte, dvs man gifter sig med tva olika personer, poly-gami borde alltsa bli manggifte...

Svar på tråden Polyamorösa brudar?