• Zozo

Polyamorösa brudar?

polyfili borde det logiskt sett heta..

• Zozo

Gemma.. Gör de? Har jag missat.. na, här bottnade det hela i ngt TS berättade om när hon var 14.. se ovan. Inte helt ologisk slutledning, men sedan halkade vi visst vidare..

• Zozo

Gemma.. Hahaha! Japp, vi skriver visst samtidigt!!

• Zozo

Det är ju lustigt egentligen.. för är man bigamist sa är man ju TRE...

• Zozo

Njae, jag tror inte att man kan säga att man betraktas som barn tom 18.. da skulle ju inte 15-arsdagen vara ngn gräns, och sa vitt jag förstatt är det en lag..?

• Zozo

Sa vitt jag förstar sa borde lagen i princip säga att man KAN kallas för pedofil om man är över 18 och söker sex med ngn under 15... Stämmer det?
    Nej om man är över 15 med ngn under 15??? Nämen, vad gäller egentligen?? Rent lagligt sett alltsa? Finns verkligen den här 15-arsgränsen? Eller gäller myndighetsaldern, dvs 18?

• Zozo

Bigami är kanske bara en form av polygami??

• Zozo

Nja, fragan är väl om det FINNS egentliga rätt och fel över huvudtaget.. Jag menar, i matematiken ÄR 1+1 alltid tva, oberoenda av var du bor, hur du är uppfostrad, hur samhället ser ut etc. Men rätt och fel i moralisk/etisk betydelse skiftar ju fran samhälle till samhälle och även fran person till person, som vi kan se här.
    Jag tror att det viktiga är att klargöra (atminstone för sig själv) vad man själv anser, en "regel" kan dessutom gälla en själv; tex jag kan bara leva lycklig i ett troget parförhallande med en man, och man kan ha större öppenhet för andras förhallande: tex tycka att TS förhallande âr OK sa länge de tre parterna är överens. Och sedan har man kanske gränser för det man inte kan tänka sig acceptera alls. Samhället har sedan sina lagliga gränser som kan vara vidare eller mindre vida än sina egna...

• Zozo

Det finns ju som helt enkelt anser att otrohet är lika med att man skiljer sig, andra kan tänka sig att arbeta sig igenom det. Det är ju bara att kolla här pa BT när det ibland kommer nagon och säger att dennes partner har varit otrogen - vissa bryr sig inte alls om VAD som hänt utan ropar "lämna honom/henne" andra kan tänka sig att det gar att ta sig igenom...

• Zozo

Jag hade gärna träffat er med.. men Paris är lite langt kanske??

Svar på tråden Polyamorösa brudar?