• S-T

Polyamorösa brudar?

Zozo:

Det kallas ofta ett V-förhållande (eller som du säger, en bruten triangel). Tyvärr finns det så många fördommar mot sådant här, så man vågar knappt prata om det... :(

**

För de som undrade om barn, så vet jag att det finns polyamorösa familjer, där barnen har tre, fyra, fem, sex, eller kanske fler, familjer. I mitt huvud skulle det se ut som ett stort kollektiv, men det är väldigt olika. Tyvärr kan jag inte svara på frågor om dessa, då jag inte har erfarenheter av dem.

Vissa har "kjedjerelationer", som kan se ut som stora mind-maps med massa olika grenar och kombinationer. Det var en kjedjerelation med ett par i mitten som jag kom i kontakt med från början, då jag var 14. Detta par var dock polygama, inte polyamorösa (tror jag - minnet sviker).

Fråga på! :D

• S-T

Det började som en kompisrelation till killen i det paret, då mitt dåvarande (mitt första "riktiga" förhållande, som varade två år) förhållande knakade *ordentligt* i fogarna. Deras lägenhet, i en annan stad, blev en fristad för mig när jag hade det jobbigt hemma.

Vad jag hade att tillföra till deras relation? Ingen aning. Det bara... var... Det var tankar, känslor, funderingar, sexuellutforskning, samtal och att växa upp.

• S-T

Jag kanske borde poängtera att då jag träffade detta par var jag ett par månader från femton. Vi var oerhört noga med byxmyndighetslagen (även om det irriterade mig såååå mycket då!) och jag blev "utslängd" när det "hettade till". Jag vet inte riktigt varför det känns viktigt att poängtera...

I övrigt handlade, som sagt, min relation med dessa två underbara människor mycket mer om tankar och utforskandet av känslor och "nya" tankegångar. Bl.a. hjälpte de mig förstå och acceptera min bisexualitet. Jag lärde känna mig själv på helt nya sätt och kan ärligt talat säga att jag inte vill vara utan dessa erfarenheter.

• S-T

Väntar med intresse på dina tankar!

• S-T

Ingen fara, Zozo och E-tuna. Den här debatten är intressant!

Ber om ursäkt för att jag gick lite i försvarställning. Det är lätt att missuppfatta online.

• S-T

O-ja

Det är utforskningen av ens tankar och "beliefs" (eftersom jag inte hittar ett passande ord på svenska) som är intressant. Det är där vi kan göra förändringar och hitta information om oss själva som vi inte visste (eller ville veta) fanns.

• S-T

E-tuna

Ja, det är precis så de fungerar! Jag hamnade nästan i klorna på en en gång, men kom undan tack vare att jag var rädd för olika saker.

De blir din bästa (och enda) vän.

• S-T

Brudkronan:

Jag ledsen att det inte fungerade för dig, även fast jag ser att du verkligen ville. Jag vet egentligen inte vad jag ska säga ang. din och din Man I Tyskland (kan jag få kalla honom MIT? ;)) Allt jag kan säga är: Fråga dig själv om det du längtar efter är honom, eller drömmen om honom?

Och ang 116 katter... det låter väl inte helt fel? :D Skaffa en pudel och en bichon frise också, så är det komplett! :D

• S-T

Enligt lagen är man barn tills man är 18, men redan när man är 14 börjar man axla vuxen ansvaret. Efter 16 årsdagen har de vuxna faktiskt (rent lagligt) inte mkt att säga till om, då man t.ex. får söka sjukvård utan föräldrars medgivande eller vetskap.

Svar på tråden Polyamorösa brudar?