Hejsan alla!
Oj, här har diskussionen rusat iväg. Jag har tagit en liten paus från BT och tillbringat en vecka med att städa, eftersom syster kommer imorgon och hälsar på. (Yay!)
Det är så jag sitter och rodnar när ni försvarar mig. :-O Och jag som helt allvarligt trodde att jag bara har tre vänner i den här världen! Vad fel jag hade! Tack snälla ni.
nyförlovad:
Jag är väldigt ledsen att dina tankegångar inte vill öppna sig för tanken att vi kan vara flera som älskar varandra.
Nu tror jag ju inte det går att vara en person med förhållanden till 999 andra. (Däremot kanske det funkar ypperligt med kedje förhållanden) Det finns ju en gräns för hur många man vill, orkar och kan hantera att ha en djup, öppen och ärlig relation till. För mig räcker två.
Att det här skulle ha med barndomstrauman att göra, så som övergrepp, eller att vi letar föräldra figurer är ju inte sant. Vi kommer från väldigt olika bakgrunder, och har haft vissa trassel tidigare (men vem har en felfri uppväxt?), men dessa är istället något som vi hjälps åt att bära, hantera och avsluta, så att vi kan växa som människor.
Att det skulle vara bara sexuellt (som jag tror jag läste någonstans?) stämmer inte heller. Faktum är att av sex oskulder (varje person har två oskulder: en hetro och en homo), finns tre kvar. Jag väljer att inte lämna ut vilka och vems.
Ang. trohet:
Vi är trogna varandra, inom förhållandet. Otrohet är något du definierar tillsammans med en parner. Vissa säger att "gränsen går" vid tankar, andra vid flirt, andra vid kyss, andra vid känslor, någon vid sex.... vi har inga gränser för varandra, och skulle någon få känslor för (känslor först!) med någon utanför triangeln, så är det dags att sitta ner allihop och prata. Där ser vi vad vi vill göra.
Karin69:
Min fästman är s.k. känslosexuell. Vem än han får känslor för vill han ha sex med. Känslorna måste komma först. Han har hittintills inte hittat en man som han har sådana känslor för, även om han har fått förslag.
Ang MFF (man-female-female) och FMM (female-male-male) trianglar, så är faktiskt FMM (eller MFM vid V förhållanden) vanligast. Tro det eller ej, men män är oftast mer öppna och mindre svartsjuka än kvinnor. Vad det beror på är en annan debatt...
V förhållanden och kedje relationer (av olika slag) är de vanligaste slagen av förhållanden.