Inlägg från: Leiha |Visa alla inlägg
  • Leiha

2 september!!

Jag ska gifta mig!!!
    (Alltid lika kul att få skriva/säga!) =)

2 september ska det ske. Vi valde detta datum i mars. Inget speciellt datum för oss utan mest för att det "passade". I förrgår fick jag veta att det var min farmor och farfars bröllopsdag!! Jätteroligt att det slumpade sig så!

Är det kanske någon fler som gifter sig på samma dag?

• Svar på tråden 2 september!!
  • Leiha

Vi kommer ha de gamla vanliga marscherna! Mendehlsons på vägen ut och "den där jag aldrig kommer ihåg vad den heter" på vägen in

Solosånger kommer vara Unbreakable (westlife) och Somebody (Depeche Mode)

Bara tre veckor kvar nu
    Sitter med vigselprogrammet och festprogrammet nu. Det är otroligt vad mycket ideér man får från det här forumet! Det är verkligen Guds gåva till bruden!!

• Leiha

Oj, oj, oj!! Jag är så pirrig! Kan inte sitta still när jag tänker på att det bara är två och en halv vecka kvar tills jag får kalla världens vackraste karl för min make!!

Sitter med vigsel- och festprogrammen fortfarande. Har i allafall bestämt att "pärmarna" till vigselprogrammen ska vara mossgröna och till festprogrammen ska de vara vinröda. Alltid något!! Jag gör huvudprogrammet själv, sen vet jag att toastmadamen och brudtärnan håller på med något litet extraprogram de också! På fredag ska vi lämna in förlovningsringarna och prova vigselringen.

Brudbuketten ska främst bestå utav mörk-mörkröda rosor och mangokallor(?? Kan ha hetat något annat, men jag har bestämt för mig att hon sa mango kalla! Oranga kallor, iallfall!)

• Leiha

rbkzzandra: Jag läste först att du var och provade make, som i M2B, innan jag förstod att det var smink. Tror jag börjar bli lite snurrig!

Det lät jättebilligt med sminket. Min frisör sminkar mig och brudtärnan. Tycker att jag fick ett bra pris också. 3000 för hår och make (smink ) för oss båda. Tyckte det lät mycket när hon sa det, men har förstått att det är ett rätt bra pris. Man blir så glad utav sånt!!

• Leiha

Ingela Lagström
    Håller med helt och fullt! Nästa vecka blir man fru!

Var idag och fixade det sista på klänningen och hämtade slöjan. Kunde inte låta bli att göra en liten egen håruppsättning med både tiaran och slöjan. Oj, vad jag längtar!!

Har inte så mycket kvar att göra nu. Lite finslipningar på de olika programmen, sen är det ju eftersom, men det känns som att jag har allt under kontroll. Visar sig kanske på fredagen innan att så absolut inte var fallet!!

• Leiha

När jag provade och bestämde mig för klänningen så hade jag just varit en vecka på cypern. Oj vad snygg brännan var mot den vita klänningen. Nu under sommaren har vi i stort sett bara varit inne och renoverat så jag har inte fått så mycket sol på mig vilket har gjort att cypernbrännan i stort är borta! Ocj igår var jag och provade klänningen det sista. VILKEN SKILLNAD!! Det var inte alls samma sak! Men jag har tur. Min bästa kompis tillika brudtärna "spray-tannar"!

Det är sanslöst vad fort tiden har gått! Jag tycker det var alldeles nyss vi låg i sängen och han "trollar" fram en ring och frågar mig om jag vill gifta mig med honom! mmmm.... *myser*

• Leiha

Lena v B
    Absolut!! Det är lätt att glömma bort det fantastiska och fastna i planering har jag märkt! Jag och min blivande har en regel! Minst en kväll i veckan ska det bara vara han och jag och mys!! Ingen renovering, inget bröllopsplanerande, inga kompisar, inget jobb. Bara vi! Det är en fantastisk regel!

• Leiha

Själv har man ju den där barnabiten kvar... Nöjer mig med att öva på kompisarnas barn än så länge, men man vet aldrig. Storken kan komma snabbare än vad man tror har jag hört..

Så vad har ni kvar att göra? Är alla klara och sitter och väntar på nästa vecka medans ni pillar naveln Eller är det som för mig. Tror att allt är under kontroll för att nästa sekund få hjärtklappning för då har man kommit på något!

• Leiha

OOO JA!!! Det får man säga!! Jag förstår precis hur du menar! Jag vet inte hur många gånger jag har drömt att jag har kommit för sent till frissan och hinner bara gör en snabb uppsättning och måste sminka mig själv, men jag är så nervös så jag får eyeliner över hela ögat och måste börja om. Jag har inte hunnit dusch eller raka mig under armarna då jag var sen så det måste jag göra hos frisören, men hon har inget vatten (?) så jag måste torr-raka och blir alldeles rödprickig! M.m m.m m.m m.m!! Förstå att man vaknar kallsvettig!

Jag har koll på det mesta, men ibland kommer jag på något litet som jag glömt. Ringa bandet tex och ändra tid då de måste vara färdig-repade. Det kom jag på nu att jag måste göra!
    Ska till frissan idag och klippa och färga håret. Sen ska jag köpa korten jag ska göra placeringskort utav och sen ska jag göra det sista på festprogrammet. Full koll! eeehh....

• Leiha

Min vigselring har bestman redan fått så jag har ingen möjlighet att prova den, annars skulle jag nog göra det varje dag. Ungefär samtidigt som jag slänger på mig slöjan och tiaran

Var hos frissan i dag och färgade håret! Jag är så nöjd! Hon gjorde samtidigt en snabb uppsättning och då vek sig benen på mig (tur att jag satt)! Det blir så bra! Hon är så oerhört duktig!!
    *längtar*
    Men, jag har en grej jag måste fixa rätt snart! Min mamma ska läsa en dikt i kyrkan. Hon kommer inte läsa ur bibeln utan en vanlig dikt och jag tycker inte att jag kan hitta någon fin.. Något förslag någon??

• Leiha

Jag har också hört att det betyder otur om någon annan provar ens vigselring!

Vad tror ni om dessa som dikter under vigseln? Första är ju ganska vanlig, men den andra har jag nog inte hört!

"Kärleken är så förunderligt stark,
    kuvas av intet i världen.
    Rosor slår ut i den hårdaste mark,
    som sol över mörka gärden.
    Mitt hjärta är ditt,
    ditt hjärta är mitt,
    och aldrig jag lämnar det åter.
    Min lycka är din,
    din lycka är min
    och gråten är min när du gråter."
    /Nils Ferlin

"Älska varandra.
    Men gör inte kärleken till en boja
    Låt den hellre vara likt ett strömmande hav mellan era själars stränder
    Fyll varandras bägare, men drick inte ur samma bägare
    Ge era hjärtan, men inte i varandras förvar, ty endast
    Livets hand förmår rymma era hjärtan"
    /Ur Profeten Kahlil Gibran

På fredag ska jag och min blivande ha en helkväll och gå igenom HELA bröllopet! Och få ordning på bordsplaceringarna!!

Vet ni vad jag längtar efter?... Morgonrocken på hotellet dagen efter! Nygift och glad! Alla minnen av bröllopet och festen färskt i minnet.. Min karl är äntligen min man! Gud vad härligt det ska bli! Pirrar i hela kroppen!

• Leiha

Mamma hade hittat någon själv som hon skulle visa mig imorgon. Hon trodde att hon hade hittat någon som även passade mig.

Annars då? Hur känns det så här nu när det bara är knappt 6 (!!) dagar kvar? Jag är pirrig som få och lite småstressad. Jag har gjort klart alla program i publisher. Och jag hade tänkt att skriva ut dom på jobbet då jag inte har en skrivar som kan skriva ut på två sidor. Då visar det sig att ingen dator på jobbet har publisher!! VAA!! Så nu får jag gå den långa vägen iallfall... Men det känns som ett ganska litet bekymmer. Nu är det mest renovering som tar tid fakriskt.

Men få höra nu! Hur går det och hur känns det för er andra???

• Leiha

Jonsson-wannabe: Jodå det var en tanke, bara det att våra färgkopiator på jobbet kostade multum, men är värdelös när man kopierar. Skriver ut perfekt, men kopierar uselt. Så då känns det som att jag hellre skriver ut hemma och får alla program lika samma! Men tack för tipset!
    Vi ska åka cab från kyrkan så jag ber också till vädergudarna!! Vore sagolikt tråkigt om det blir regn, men men...

Playing the angel: Krya på dig!! Hoppas verkligen du hinner bli frisk! Och tack för påminnelsen! Måste också beställa "ris" imorgon! Ska gå och kolla på djuraffären här i stan om de har annars ska jag beställa. Det var min frisör som tipsade om det. Hade inte ens tänkt på att djuraffärer kan ha fågelvänligt bröllopsris! Smart!!

Svar på tråden 2 september!!