Inlägg från: Lyckligt gift! |Visa alla inlägg
  • Lyckligt gift!

2 september!!

Flickor!!! Idag kan vi räkna ner dagarna på våra fingrar!!! Hjälp! Det går runt i magen rejält nu..:) Ska bli roligt, men oj va nervöst det är! Man undrar ju varför, men det ska väl vara så..så mycket man vill ska stämma, det är ju en "once-in-a-life-time" och då ska måste det bli perfekt, helst...:)

• Lyckligt gift!

Ja, man skulle ju önska att man hade lite mer solbränna. Jag ska ta några gånger i solariet innan nästa helg.
    Just den där mysiga stunden i sängen, där han trollar fram ringen o friar...det är såna stunder vi aldrig får glömma! Vi måste bli bra på att påminna varandra om hur det var då...eller hur?

• Lyckligt gift!

Glöm inte bort den regeln sen....:)

När jag gifter mig nu blir det inte direkt enligt regelboken (om det nu finns någon sådan), vi har redan klarat av barnafödandet på var sitt håll, så nu är det vi två...(nåja, det finns två truliga tonåringar i våra bagage..) men ändå! Det känns lyxigt!

• Lyckligt gift!

Skulle tro att jag har det som du...men det mesta är nog under kontroll...det är mest logistik det handlar om nu..men när man börjar tänka efter så är har jag/vi många små saker kvar.
    Idag ska jag klara av två saker...köpa guldband till servetterna, och köpa sprit!
    Bredvid sängen har jag ett block o penna, ifall jag kommer på saker på natten. Jag har jättesvårt att sova, är trött som en dåre, har svårt att koncentrera mig på jobbet, men folk verkar ha förståelse för det..:) Min räddningD=
    Pilla mig i naveln ska jag göra sen, när det är över....måste erkänna att jag tycker att det ska bli lite skönt...får man säga så?????

• Lyckligt gift!

Din beskrivning kunde varit min! Och en vacker dag kan vi nog skratta gott åt våra mardrömmar och fasor vi haft när vi planerat vårt bröllop..:D

• Lyckligt gift!

Varje dag? Ja, ett antal gånger:) Kan bara inte låta bli...den ligger ju där o e så himla fin!
    Min dotter kollade på den i morse och ville prova den, men visst är det otur om någon tar på sig ens ring? Eller har jag bara fått för mig det i yran??? Man blir ju RÄTT så nojig så att säga:D
    Å va fint o få en dikt uppläst av någon som står en så nära som mamma! Jag hoppas någon i min närhet säger något vackert till oss...
    Igår fixade vi resten av spriten till festen, så nu får det banne mig räcka! Det har blivit mer än vi planerade, men det är väl också lite nojigt, att man inte tror att det ska räcka?!

9 (nio) dagar kvar!!!!

• Lyckligt gift!

Längtar också rätt så mycket till dagen efter:)

Dikten är lite längre...::
    Älska varandra, men gör icke kärleken till en boja.
    Låt den hellre vara ett rörligt hav mellan era själars stränder.
    Giv varandra av ert bröd, men ät icke av samma stycke bröd.
    Sjung och dansa tillsammans och var glada, men låt var och en av er vara ensam, liksom strängarna på en luta är ensamma fastän de vibrerar av samma musik.
    Giv era hjärtan, men icke i varandras förvar.
    Ty endast Livets hand kan rymma era hjärtan.
    Stå vid varandras sida, dock inte alltför nära,
    Ty templets pelare står åtskilda,
    Och eken och cypressen växer inte i varandras skugga.

Vår präst vill att någon läser denna dikt i kyrkan. Han hade ett alternativ till som vi valde, men denna är jättefin!

8 dagar kvar....Sol i Götet idag, hoppas på samma väder nästa lördag!!

• Lyckligt gift!

Arrrggg...!

Glömde en rad..:

Fyll varandras bägare, men drick inte ur samma bägare.

Attans...

• Lyckligt gift!

Ja...va fina vi blir i håret då

• Lyckligt gift!

Igår träffade vi vår präst, provgick, provpratade våra löften...å va mysigt!!
    Vi träffade också vår toastmaster och gick igenom massor av detaljer i festlokalen. Jag lämnade också in våra förlovningsringar till putsning. (konstigt att inte ha någon ring på fingret!!) Allt känns ok..men JAG KAN INTE SOVA!!! Tror jag blir tokig! Och så har jag ont i halsen...:(
    Vi håller också på med finslipning av festprogrammet.
    Man borde inte jobba denna veckan, hade jag vetat hur mycket energi som går åt till att planera så hade jag lagt en hel semestervecka nu....men men...
    Ni ska bara veta att jag älskar det vi håller på med, ifall det kanske inte riktigt låter så..jag är bara så himla sömnig...ZZZZzzzzzzz....

• Lyckligt gift!

Har du något bra knep för att kurera dig från halsont? Mycket sömn ja, men jag sitter på jobbet och måste åtminstone försöka se vaken ut...
    Vitlök kanske...men det drabbar ju alla runt omkring..:)
    Jag ska försöka tänka bort det...jag har ju för sjutton inte tid o bli sjuk!!

Ikväll ska vi övningsdansa..ska ta med cd till lokalen med vår låt och öva på de steg vi lärt på kursen...:) Får se om något fastnade!

Svar på tråden 2 september!!