För fet för ett....
Frågan är, VILL du gå ned i vikt? Vill DU?
Det är svårt att gissa sig till hur överviktig du är, eftersom du inte skriver om det, men om du är så pass överviktig att det påverkar din hälsa och din förmåga att få barn, så vore det förmodligen bäst för din egen skull.
Övervikt kan vara farligt och det vore hemskt tråkigt om du fick diabetes eller svårt att få barn pga det.
Det låter som att din kille verkligen älskar dig. Det är förmodligen inte så lätt för honom att vara ärlig och berätta för dig att han inte är lika attraherad längre, han vill förmodligen inte såra dig, men vill vara ärlig.
Kan han inte hjälpa dig att motivera dig så du faktiskt kan gå ned i vikt? Det låter som att han verkligen bryr sig, kanske kan ni göra det här tillsammans? Skulle han ställa upp och gå och träna med dig, äta nyttig mat med dig och lägga om sin livsstil med dig?
Ni behöver lägga om era matvanor helt förmodligen för att du ska kunna gå ned och behålla vikten.
Min kille var överviktig och har nu gått ned över 20 kg med min hjälp. Jag är själv väldigt smal, men har ställt upp på att äta jättenyttig mat, aldrig ha godis/chips/onyttigheter hemma och stöttat honom till 100%, trots att det har inneburit väldigt mycket uppoffringar för mig. Jag har ätit nyttig smalmat och fått lägga till några mackor om dagen för att inte själv rasa i vikt, jag har tränat med honom, jag har hjälpt till att motivera, och lärt mig mängder om GI, Scarsdalemetoden, etc, för hans skull. För mig var det självklart att hjälpa honom och ändra livsstil och matvanor för hans skull.
Jag var mindre attraherad av honom när han vägde mer och det var jättejobbigt. Jag ville inte såra honom och hade jättesvårt att säga det, men var tvungen att vara ärlig. Nu när han har gått ned så är jag mycket mer attraherad av honom och beundrar honom dessutom gränslöst mycket för att han lyckats gå ned så mycket. Det tog två år, eftersom han tappade motivationen då och då, men han lyckades. Jag har hela tiden älskat honom jättemycket, och jag skulle ha blivit hemskt sårad om han hade sagt att han funderade på att göra slut med mig för att jag skulle kunna hitta en smalare kille, det är ju honom jag vill ha!
Vet inte om det här hjälpte, ville bara ge min syn, eftersom jag kanske ha varit i din partners position. Säg till om du vill diskutera/fråga mer.
Jag förstår att det här är jättejobbigt för dig, hoppas du inte tolkar mitt inlägg som att jag inte förstår det... Du har mitt fulla medlidande och jag hoppas att det löser sig för er.