tror jag vill flytta hem efter tio år utomlands..
Jag har bott utomlands i över 8 ar nu och det är inte alltid lätt. Det blir dessutom stor skillnad när man kommer pa att man gjort det valet "för all framtid" och inte bara tills vidare.
I början gick det jättelätt för mig.. lite som att vara pa en längre resa. När vi köpte lägenhet gick det upp en talgdank och DET var en jobbig period... som om att jag förstod att jag gjort valet att leva här i resten av livet och aldrig mera ha vardagsköret i Sverige..
Det JAG saknar mest är närheten till familj och vänner - att bara kunna komma inom och ta en kopp kaffe och inte behöva organisera en hel resa.. Naturen ocksa och havet..
men jag tror att sa fort vi flyttat ut fran storstaden kommer jag att ma bättre pa "naturplanet".. Det där med att vara langt ifran familjen är en annan sak och det blir inte lättare med tiden.. de jular jag inte firar i Sverige är en ren pina!
Samtidigt trivs jag bra här, har vänner och bekanta... Det är inte samma sak men inte dumt här heller.
Vi kommunicerar mycket via Internet, telefon och sa försöker jag komma hem tva ganger om aret och föräldrarna kommer ibland hit...