tror jag vill flytta hem efter tio år utomlands..
Jag håller med Lapinette lite grann. Även om jag nu inte bor utomlands så kan jag relatera lite till vad du menar med att man kan få det bästa av två världar. Vi bor i Göteborg, men har våra rötter i en liten stad 25 mil härifrån (Motala närmare bestämt). Och ja, det är en liten stad, en del människor är trångsynta och visst finns det smygrasism. Men Jag älskar Min stad. Är underbart att komma hem över en helg, eller en vecka. Träffa alla kompisar som skaffat småttingar, köpt hus och sånt. Fördelen med en liten stad är tex att man kan promenera till det mesta, det är som inte så stora projekt att hälsa på någon tex.
Men, jag älskar att bo i Göteborg oxå! Här gör vi allt det som vi inte kan få i motala, tex gå ut o äta en god middag på en lite finare restaurang, sippa ett glas vin på en uteservering en helt vanlig tisdagkväll...osv. osv...
Nu gled jag kanske lite från ämnet men har brottats med lite hemlängtan nu efter semesten, och har velat flytta hem igen. Men nu när jag läste vad du skrev Lapinette, så insåg jag ju att man kan faktiskt få båda delarna, och 25 mil är en droppe i havet!