tror jag vill flytta hem efter tio år utomlands..
Jag har bott utomlands sedan '96 och har pa senaste tiden "landat". Jag vill ej flytta hem for jag har anpassat mig for mycket har i Italien. Tycker det ar underbart att vara i Sverige pa sommaren och pa jul men det for racka. Jag hade ett ar da jag bodde hemma (ar 2000) och holl pa att bli galen pa vissa sakeri Sverige. Det aret var verkligen viktigt for mig da jag insag hur bra jag egentligen trivs i mitt nya hemland. Nu bor jag dock i Europa sa det ar ej sa langt hem och manga kompisar kommer mer an garna och halsar pa. Visst ar det manga saker jag kan sakna och jag hangde en period upp mig pa att jag vet ej hur skolor, dagis osv fungerar... At andra siden vad vet jag om hur de fungerar i Sverige.. Det var 12 ar sedan jag tod studenten och allt fran betygsattningen har andras....Det enda som ar lite jobbigt utomlands ar att man alltid ar "utlandskan" hur bra man an ar pa spraket...
Jag ar allergisk mot de svenska foreningarna utomlands. Tycker det ar jattelojligt att fira midsommar utomlands (det ar en jattefin sed men jag foredrar fira den i Sverige annars blir det anda sa FEL). Sedan sa fattar jag ej varfor man ska ga sa bra overens med andra svenskar utomlands. Nar man pratat klart om de saker man langtar efter i Sverige, jul och vissa saker man stor sig pa utomlands finns det ej sa mycket mer. Jag har manga italienska kompisar och det har underlattat manga saker har. Om man bara omgas med svenskar kanns det som man nastan lever "utanfor" samhallet. Oj det har inlagget blev langre an jag tankte...
Holly Golightly vad kul att bo i Japan! Jag var dar som utbytesstudent i gymnasiet och det skulle vara sa kul att fa komma tillbaks