tror jag vill flytta hem efter tio år utomlands..
Jag bor inte utomlands, bara 25 mil ifrån min hemstad där hela min familj och nästan alla vänner fortfarande bor kvar. Även om avståndet inte är jättelångt känner jag igen mig i din situation. Jag slits mellan två orter och vill helt bara flytta hem. Inser att det finns trist vardag på hemmaplan också... men jag vill inte ens försöka trivas i småstaden jag bor i.
Att jag bor i småstaden beror på att min m2b hade och har jobb i den staden och har haft det sen innan vi träffades. Han kommer från en annan stad, hans föräldrar bor 25 mil åt andra hållet sett från "vår" stad. Alltså är det 50 mil mellan föräldrarparen och vi bor lite lagom rättvist mitt emellan... Men URK vad jag stör mig på detta... Vill ju hem till min barndomsstad för att vara nära min gamla mormor, vännerna som får barn och allt möjligt annat. Begränsningen (förrutom min m2b, hans jobb och behov av att inte bo FÖR långt från sina föräldrar) är jobb... jag har jobb (projektanställning) på pendlingsavstånd från vår småstad och trivs där.
Den enda vettiga lösningen är att jag skaffar mig fast jobb i någon av de större städerna i närheten av vår småstad och att vi flyttar dig. Då får min m2b pendla tillbaka till småstaden istället. För jag blir galen över att bo i en liten svensk småstad med 30 tusen invånare. VILL INTE!
Ville mest med det här inlägget säga att problemet finns där även om avstånden inte är lika långa. Situationen kan av rättvise/känslo/arbetsmarknadsskäl bli lika låst som om vi bodde utomlands. Ska vi dessutom sätta barn till världen..... tjaaa... hur kul är det att göra det i en stad (oavsett nuvarande småstad eller större stad i närheten) där man inte har nån mor/farförälder eller vänner som man naturligt kan be om hjälp av.... *ryser, suckar och skjuter problemet på framtiden ett tag till*