tror jag vill flytta hem efter tio år utomlands..
Själv har jag haft nöjet av två underbara världar i 1,5 års tid nu. Den ena halvan av månaden bor jag i Stockholm där jag har familj, vänner och ett hektiskt liv och den andra delen av månaden bor jag med min kärlek i Cannes, värme och lugn. Kan inte säga annat att det har varit jätteskönt ända tills i våras då jag flög som en skottspole emllan, försenade flyg och gud så trött jag var på att flyga. Och mina negativa tankar satt någon snubbe i Israel/USA och hörde och erbjöd min man en tjänst i Stockholm så nu flyttar vi ihop på heltid.
Har aldrig riktigt kommit in i Frankrike och dess vardag då jag sitter här och jobbar på distans för ett svenskt företag med svenska kunder. Skulle jag bo här heltid skulle det absolut vara nödvändigt att komma ut i samhället. Jag älskar denna plats på jorden men Stockholm är mitt hem, där har jag min familj. Det kommer man aldrig ifrån.
Som sagt, saknar redan denna lyx att kunna bo på två underbara platser men vi tänker i dessa banor - vi kommer tillbaka!
Man stänger ju aldrig helt en dörr för att man lämnar landet. Har man väl bott någon annanstans så finns ju alltid det stället kvar i ens hjärta. Eller hur?!
Sverige är underbart men usch för mörkret. Det kommer att bli tufft i vinter då vi är vana att ta långa promenader i bergen här på Rivieran, åka skidor eller promenera utmed stränderna och sen sitta på någon uteservering och ta ett glas vin...fast det är december månad.
Sorry, jag har nog kommit helt bort från tråden. Visst, glamoriserar man Sverige när man inte bor där. Så enkelt är det. ALLT är bättre och vackrare hemma...men när man väl är hemma igen så längtar man tillbaka till det där andra landet man bodde i ett tag. Så är det!