Inlägg från: London wedding |Visa alla inlägg
  • London wedding

tror jag vill flytta hem efter tio år utomlands..

Har foljt denna trad med intresse eftersom jag sjalv haft en liknande kris for 5 ar sedan. Det hela var sa jobbigt att jag inte kunde tanka pa nagot annat. Desto mer jag grubblade desto varre blev det. Funderade standigt pa hur mycket man skulle uppoffra sig for nagon annan i ett forhallande. Gick till slut till en kurator under en tid for att fa prata med nagon opartisk eftersom jag hade svart att konsentrera mig pa nagot annat. Det gjorde mig starkare for att slutligen fatta beslutet att stanna.

Efter 10 ar har i Storbrittanien trivs jag bra och aker hem ca 3 ganger om aret. Min mamma ar ocksa ganska duktig pa att komma over. USA ar det onekligen inte lika latt att bara aka over en langhelg.

Ar som manga andra orolig for vad som kommer handa i framtiden - vem tar hand om min mamma nar hon blir gammal, kommer mina ev barn kunna prata svenska/vara intereserade att aka till Sverige? Etc. Det ar ett svart beslut som kanske kraver en provo period av det lite trista Sverige da alla jobbar och vadret ar daligt. En komis flyttade hem 1 ar och kom pa att hon ville tillbaka.

• London wedding

Chiqitita - Mycket interessant det dar med dina foraldrar eftersom min pappa var en av anledningarna till att jag flyttade. Han var mycket strang och ofta elak mot mig och min syster. Mina foraldrar ar nu skilda och jag har jattebra kontakt med min mamma men inte med min pappa.
    Kanner ocksa att saker och ting kunnat varit sa annorlunda om vi hade kommit overrens battre.

Svar på tråden tror jag vill flytta hem efter tio år utomlands..