• MysEtt

tror jag vill flytta hem efter tio år utomlands..

Så sant som någon säger kan det problemet även uppstå i Sverige Jag och mitt x träffades på vår gemensamma studieort när han var klar och jag läste mitt sista år. Han ville bo där eftersom han hade en del kompisar där, i fråga om arbetet kunde han däremot bo varsom helst. Jag ville kanske prova på att bo någonannanstanns men han vägrade. Idag är vi separerade för länge sedan och jag bor där jag vill bo och har träffat en kille som jag kan komprimissa med om så måste.

Jag känner att inte skulle kunna bo långt från min familj, vi kanske inte träffas jätteofta men möjligheten att göra det är det viktigaste.

Och boxen med sällskapsresan filmerna skulle du ju ha. Kanske även Jönsonnligan är att betraktas som svenskt? Böcker för mig är deckare som Wallander och Beck och kanske även Kajsa Ingmarsson

Jag tycker du skall följa din magkänsla, den är oftast det rätta!

• MysEtt

chiqitita: har följt tråden på avstånd och undrar nu hur det går för dig? Det är inte lätt det du funderar på och det värsta är att man måste ta beslutet själv Se det som ett vägskäl där det blir annorlunda oavsett hur du gör och troligen även bättre med framför allt kommer du må bättre och dä känns även saker och ting lättare

Svar på tråden tror jag vill flytta hem efter tio år utomlands..