Inlägg från: mandelblomma |Visa alla inlägg
  • mandelblomma

Hur blir jag sexig och åtråvärd?

Jag skrev ett inlägg på bröllopsforumet, men ser nu att ämnet kanske passar bättre i denna tråden.

Det är så att jag har en sambo som aldrig tar initiativ till sex eller visar att han tycker att jag är sexig. Han säger att han tycker det om jag frågar, men aldrig på eget initiativ.
    Jag säger ofta ofta till honom att han är så fin, sexig och jag kan inte hålla händerna från honom.
    Jag har försökt att strunta i att ta initiativet men då händer verkligen ingenting!

Jag köper fina underkläder, men han säger inget särskilt om det. Jag har tröjor med urringning, han tittar inte ens.

Hur reagerar ea män om ni har gjort er fina?
    När känner ni er sexiga?

• Svar på tråden Hur blir jag sexig och åtråvärd?
  • mandelblomma

Jag har två kompisar som vet om min situation och de vill ha med mig ut på en kväll på sta'n där jag ska bli uppvaktad... Det känns fel men samtidigt så vet jag att det skulle stärka mitt självförtroende.
    Jag har varit öppen mot min sambo om detta, och han ser bara ledsen ut och säger att om jag vill så får jag väl göra det. Jag har sagt att det ju är HONOM jag vill ha det ifrån men han förstår inte.

• mandelblomma

Jo, jag har tänkt så många gånger men jag kan inte hålla mig
    Han är som en tupp när jag berömmer och ger komplimanger..., men han tänker inte på att han själv aldrig säger en enda bra grej med mig. Jag är inte en person som syns och får komplimanger i livet utanför hemmet, så det skulle betyda så oerhört mycket att veta att jag attraherar honom.

• mandelblomma

NamNam
    Jo, det brukar ju heta det men jag har aldrig märkt att någon har tyckt så om mig. Ingen som försökt ta kontakt eller så. Därför är jag nog extra lättsårad.
    Hur märker man att en man tycker att man är sexig? Jag är nog ett hopplöst fall.

• mandelblomma

Ja, jag har testat att få ögonkontakt men aldrig lyckats. Aldrig varit med om att någon har flirtat eller tittat till extra på mig. Mina tjejkompisar och jag pratatde om det en gång och de höll med mig om att de aldrig sett någon som kollat in mig. De är inga fotomodeller och ser väl ut som jag, vanliga tjejer i ganska mogen ålder, men de blir alltid uppmärksammade, killar skojar och ler mm

Inte ens min egen kille ser mig, det är den bistra sanningen. Jag klär mig som andra, tycker om att framhäva mina former

Det låter väl ytligt och knäppt, men det skulle betyda så mycket att någon tyckte att man är fin.

• mandelblomma

Men hur skaffar man det?

Jag har t o m funderat på att sätta ut en annons och söka någon man på det sättet... Bara för att kanske få vara med om att bli lite uppvaktad.

• mandelblomma

Tack för tipsen!

Jag har testat en del av dem redan, och visst kan man småprata lite men det handlar ju inte om att någon visar att de tycker att man är attraktiv och en quinna
    Jag har aldrig blivit uppvaktad, min nuvarande man och mina tidigare har jag själv fått övertala till att vilja ha mig. Till slut har de gett upp och så har det blivit ett förhållande men allt har drivits på av mig.

• mandelblomma

Tack Nickolina!
    Jag vet inte hur mycket jag vill skriva här, men jag skulle ju gärna ta emot lite styling
    Jag är varken lång eller kort, har ca 10 kg för mycket... eller 15 om man ska vara petig... Tycker om att göra mig fin i håret, tycker om kläder och tar gärna på mig kläder som visar formerna men inte för mycket (urringade tröjor men visar inte magen)...
    Har ett jobb där jag träffar många människor (fritids + skola).
    Tycker om att träna, äta gott, resa, shoppa, heminredning...

• mandelblomma

Picachu

Jag vet inte om det stämmer på mig, att man ska få mer uppmärksamhet om man struntar i att få bekräftelse.
    Det var först då jag kom in i någon form av 30 års-kris för några år sedan som jag insåg att jag aldrig flörtat eller fått uppmärksamhet. Jag har varit ute en hel del, och alltid varit den som fått se på när väninnor och andra flörtat osv
    Jag är inte surare el mer svårpratad än dem eller andra. Tycker om att träffa nya människor. Likaväl har jag aaaldrig varit med om att någon tagit kontakt med mig, frågat om han får bjuda på något, frågat om jag vill dansa, bara börjat prata, tittat på mig eller vad man nu ska räkna upp.
    De senaste åren, efter min lilla kris, så har jag försökt få ögonkontakt, le, skoja lite, säga några ord men knappt att man får svar! Och då har jag testat på alla möjliga karlar.

• mandelblomma

Nickolina

Tack för alla råd!
    Jag kan nog inte påstå att jag hänger upp livet på en man, jag lever livet ganska ensamt. Tränar ensam, promenerar ensam, läser mycket, pysslar hemma, umgås med mina väninnor ensam (vi har inga gemensamma vänner), går ut ensam (vi har aldrig gått ut tillsammans och roat oss) mm

Svar på tråden Hur blir jag sexig och åtråvärd?