• mandelblomma

Hur blir jag sexig och åtråvärd?

Jag skrev ett inlägg på bröllopsforumet, men ser nu att ämnet kanske passar bättre i denna tråden.

Det är så att jag har en sambo som aldrig tar initiativ till sex eller visar att han tycker att jag är sexig. Han säger att han tycker det om jag frågar, men aldrig på eget initiativ.
    Jag säger ofta ofta till honom att han är så fin, sexig och jag kan inte hålla händerna från honom.
    Jag har försökt att strunta i att ta initiativet men då händer verkligen ingenting!

Jag köper fina underkläder, men han säger inget särskilt om det. Jag har tröjor med urringning, han tittar inte ens.

Hur reagerar ea män om ni har gjort er fina?
    När känner ni er sexiga?

• Svar på tråden Hur blir jag sexig och åtråvärd?
  • Mycket långt kvar

Jag är ledsen att behöva säga det, men det låter verkligen som att du gjort vad du kunnat för att vara fin och sexig inför din sambo. Om du inte fått någon reaktion hittills så lär du inte få det senare heller. Antagligen är det så att han är en person med litet intresse för sex, inte att han inte älskar dig, men om du inte klarar av att han är så borde du nog försöka söka dig vidare.

Parterapi kanske kan vara något?

• mandelblomma

Jag har två kompisar som vet om min situation och de vill ha med mig ut på en kväll på sta'n där jag ska bli uppvaktad... Det känns fel men samtidigt så vet jag att det skulle stärka mitt självförtroende.
    Jag har varit öppen mot min sambo om detta, och han ser bara ledsen ut och säger att om jag vill så får jag väl göra det. Jag har sagt att det ju är HONOM jag vill ha det ifrån men han förstår inte.

• fiffiluran

hmm.. ja man vill ju ha uppmärksamhet och komplimanger utan att behöva be om det. min kille hade i början svårt att ge mig så mycket bekräftelse som jag behöver muntligt utan visade det på sitt sätt genom massa mys, kel, pussar och kyssar. Jag berättade i början av vårat förhållande att jag också tycker om att få höra om han tycker jag ser extra fin ut vid nått visst tillfälle etc och han har lärt sig att ge mer komplimanger muntligt nu.. så nu behöver jag inte fråga vad han tycker.

jag brukar fråga ibland vilka av mina kläder han tycker är finast, sexigast, mysigast osv för att få en hint om vad han gillar.

jag har ännu inte fått några underkläder av honom fast jag har tjatat lite... jag har bett honom köpa nått som han tycker är sexigt så ska han få en natt att minnas ;) men han e lite feg och vill inte gå till en butik själv. Så nu har vi kommit överrens om att gå tillsammans så får jag prova och han välja. :)

• Örebroare

mandelblomma:
    Jag förstår att det här känns jobbigt för dej, alla människor behöver känna sej uppskattade och fina och jag tror alla behöver få känna sej oemotståndliga. Kan du inte förklara för honom?

• morgondagg

Det här kanske är helt fel, men vad händer om du inte säger något till honom? Alltså strunta i att tala om för honom att han är fin. Jag har testat den variaten förut och efter ett litet tag saknade han något. Kommer inte ihåg riktigt vad det handlade om då men det kanske funkar. En liten idé bara.

• mandelblomma

Jo, jag har tänkt så många gånger men jag kan inte hålla mig
    Han är som en tupp när jag berömmer och ger komplimanger..., men han tänker inte på att han själv aldrig säger en enda bra grej med mig. Jag är inte en person som syns och får komplimanger i livet utanför hemmet, så det skulle betyda så oerhört mycket att veta att jag attraherar honom.

• NamNam

Man _blir_ inte sexig och åtråvärd. Man _är_ det i egenskap av sin alldeles unika individ.
    Om den du har nu inte har vett att förstå det finns det 100 andra som gör det precis utanför din dörr.

• mandelblomma

NamNam
    Jo, det brukar ju heta det men jag har aldrig märkt att någon har tyckt så om mig. Ingen som försökt ta kontakt eller så. Därför är jag nog extra lättsårad.
    Hur märker man att en man tycker att man är sexig? Jag är nog ett hopplöst fall.

• morgondagg

Jag har känt mig lite som du. Under hela min uppväxt har jag känt mig tråkig och ointressant. Jag har stått ut från mängden med klädstil och sånt men jag har liksom aldrig fått nån bekräftelse. Det är viktigt. Jag vill inte ha ett gäng dräglande idioter efter mig men en extra blick ibland gör gott för självförtroendet. Min pojkvän är fantastisk på att tala om hur fin jag är. Jag är tacksam varje dag. Men jag vet hur det känns. Gå ut med kompisarna en kväll iaf. Tala om för honom att du behöver lite bekräftelse och om inte han ger dig den så får du ta en sväng på stan ibland. Man behöver det.

Annars kan du alltid snofsa till dig lite vardagligt snygg, gå ut på stan (på dagen) och flirta med alla snygga du möter. Ögonkontakt med alla som ser trevliga ut. Även tjejer kan vara skoj. Tjejer funkar kanske bäst om man bor i en storstad. Annars kan snacket gå och det är väl inte alla som vill. Men att flirta på stan är bra. Det gör jag lite då och då bara för att må bra.

Svar på tråden Hur blir jag sexig och åtråvärd?