Hur blir jag sexig och åtråvärd?
Man _blir_ inte sexig och åtråvärd. Man _är_ det i egenskap av sin alldeles unika individ.
Om den du har nu inte har vett att förstå det finns det 100 andra som gör det precis utanför din dörr.
Man _blir_ inte sexig och åtråvärd. Man _är_ det i egenskap av sin alldeles unika individ.
Om den du har nu inte har vett att förstå det finns det 100 andra som gör det precis utanför din dörr.
Jag tror inte att yttre attribut gör sexigheten. Att slänga på sig en tight top och låta omvärlden se att man har strumpeband är inte ett uns så sexigt som när en person utstrålar sexighet.
Det gör man först när man känner sig nöjd och säker på sig själv. Att man vågar vara öppen och lita till sin egen förmåga.
Dessvärre tror jag inte att din nuvarande ger dig de rätta verktygen för det (iaf inte av det du skrivit här). I ert förhållande verkar status quo råda. Sättet att bryta det tror jag är flirter och då får man fråga sig själv (och kanske partnern) om det är något man ska hålla på med när man lever i en relation. Vissa tycker att det är okej, andra inte.
Men du behöver få lite uppskattning så att du vågar tro på dig själv igen. Först då kan du bli riktigt sexig!
Massor av olika sätt.
Sommarflirter är det ju säsong för. Åk till något sommarställe (v-kusten, Öland, Gotland etc etc) med några väninnor. Sola, bada och partaja. Det _kan_ inte misslyckas.
Någon arbetskompis som har fest? Läge att hänga på! Det dyker sannolikt upp någon som du kan blinka lite åt.
Har du hobbies? Sök upp någon förening där du kan trivas och träffa folk (att föredra en mixad förening om det är en man du vill träffa).
Ta en funderare över kompisnätverket. Vilka grannar har Emma? Frida och Annas brorsor? Sandras brorsas kompisar? Grannen brukar ju få besök av en riktigt schysst hunk...
Fundera, läs av och börja planera.
Affärer. Någon snygging som ser ensamt övergiven ut och som håller på att prova en jacka, ge honom en komplimang! Antingen kollar han fundersamt på dig och då kan du glömma och gå vidare. Annars är steg två att bjuda på fika.
Kollektivtrafik. I synnerhet längre resor. Boka biljett utan plats, vandra lite i tåget/bussen tills du ser någon som kan vara intressant. Samtala.
Om du bara vågar chansa så kommer flirten förr eller senare att dyka upp. Och när den väl kommit en gång kommer självförtroendet att stiga så att du törs ännu lite mer.
(Och i hela detta scenario har jag utgått från att du inte har kvar den därhemma eller har en bra överenskommelse med densamme).