• pickolina

Hormonspiral, normalt med ingen mens efter 3 månader?

Det är som sagt det absolut säkraste preventivmedlet man kan ha så det är nog en extremt minimal risk att bli gravid om man har hormonspiral. Gällande mensen så är det väldigt olika... Vissa har mens hela tiden, andra bara ibland (oregelbundet ofta) och vissa inte alls...

När jag åt mini-piller första gången så hade jag ingen mens på två år...tills jag slutade... Mini-piller innehåller ju samma typ av hormon och det är just det hormonet som "bråkar" med mensen... Andra gången jag testade mini-piller hade jag mens 1 gång, efter tre månaders uppehåll...sedan slutade jag...vill ju ha lite koll på när mensen kommer....

Men som sagt, det är inget konstigt eller ovanligt att inte ha mens alls med dessa preventivmedel.... Betyder inte att man behöver vara gravid.

• pickolina

Syrran har hormonspiral och har mens ibland, väldigt sällan och oregelbundet... Hon har haft så sedan hon satte in den för massor av år sedan. Så du behöver nog inte oroa dig om det är så att du satt in en sådan och inte haft mens på 3månader... Låter helt normalt.

• pickolina

Rystall

Böt du då eller??? Den ska väl bara ge fullgott skydd i 5år vad jag läst...

• pickolina

Rystall

Kollade upp hormonspiral igen och det står att de fungerar i absolut max 5år. Så det kanske inte var så konstigt om du blev gravid snabbt...du kanske inte ens var säker de sista 1,5åren.. ;)

Fast som sagt, du kanske bytte under tiden så klart... Men det var en rolig tanke att leka med i alla fall... :D Har inte så mkt att göra just nu... *hehe*

• pickolina

AH, vad fiffigt! :) Du ser, bra att jag frågade..alltid lär man sig något nytt... *s*

Svar på tråden Hormonspiral, normalt med ingen mens efter 3 månader?