• Sanna Panna

Tacky med lösnaglar??

Jag vill gärna ha långa snygga naglar med fransk manikyr på bröllopsdagen. Hade alltid akrylnaglar förut men nu när jag jobbar i vården får jag inte ha långa naglar längre

Nu har jag köpt Depends lösnaglar, tänkte prova och se om det blir snyggt på. Eftersom det inte är något alternativ att bygga naglar för bara några dagar (jobbar en vecka efter vigseln och måste då ha korta naglar igen) så tänkte jag bara sätta på vanliga lösnaglar. Men är det okej, eller ser det "tacky" ut, dvs att det syns tydligt att det är billiga budgetnaglar?? Åsikter?!

• Svar på tråden Tacky med lösnaglar??
  • Fru Cinderella

Så länge man sätter på dem snyggt o filar ner dem och inte har ett "tacky" nagelack så ser det fint ut tycker jag.. Men det kanske beror på vad man är van vid innan.

• pickolina

Hmm, i USA så har "fina" flickor alltid välmanikyrerade lite kortare naglar... Kan du inte ha det på jobbet då??? När jag hade fejknaglar så höll jag dem väldigt korta. Skitsnyggt med både fransk/amerikansk manikyr eller i färg...

• pickolina

Jag tycker personligen inte att jätte långa naglar är snyggt alls... Gärna fejknaglar, välmanikyrerade men absolut inte långa...

• *mimmi*

Tycker det är finast med korta välmanikyrerade naglar. Långa lösnaglar ÄR tacky, vare sej dom är billiga eller dyra!

• fiafiber

Idag tycker jag det är svårt att se om folk har fejk eller inte...
    Som de andra skriver, bara man filar ner dem lite så. Jag köpte ett set igår eftersom 2 naglar gått av i en förrådsstädning, visserligen 2 veckor kvar... Har köpt en olja som ska göra att naglarna växer bättre. Hoppas det funkar

• Nickedockan

Vad är amerikansk manikyr?

• nenne78

jag var på bröllop förra året och hade gjort naglarna själv. Jag är ingen hejare alls på det så innan förrätten var slut hade en nagel trillat av. Efter ett tal i mitten på middagen upptäcker jag att jag saknar ännu en nagel... Undrar var den tog vägen??!?!? För kraftig applåd, vad vet jag.
    På håll syntes det inte men det var inte så snyggt nära. Men är man mer noggrann och van så blir det nog snyggt.

• Lucia05

Det är tacky med långa naglar.

• nenne78

ja, det ska vara korta, annars ryser jag.

• förhoppningsis

Hur långa är "långa" att de sticker ut 0.5 cm utanför fingertoppen är ju helt ok, så länge de är välvårdade så

Svar på tråden Tacky med lösnaglar??