Gå ner i vikt - peppningstråden, del 2
Dags för en ny tråd, ni hänger väl med?
Dags för en ny tråd, ni hänger väl med?
Tillbaka från skärgårdsturen och semestern är slut för den här gången. Jag har lyckats gå upp nästan 2 kg den sista veckan... så nu är det nya tag som gäller. Om tre veckor springer jag midnattsloppet och dagen efter åker jag på bröllopsresa , så nu är det löpning som gäller i tre veckor plus den vanliga cyklingen (1,5 mil/dag) naturligtvis.
Jessie76: Hoppas att du hade en bra dag, och att vi får se bilder snart
Aroree: Bra jobbat!!
Nonika: På 5 veckor kan man hinna en hel del, heja-heja!!
ialu: Välkommen! Hoppas du hittar till den här nya tråden.
Miafina: Hur går det?
Miafina: Vad trist... hoppas att du kommer upp snart igen då... Cykling gör under för humöret, iallafall om man är sådär lite vardagsdeppig. Jag längtade efter min cykel
när jag var bortrest..
Apropå barn eller ej (om du deppar över det) så är det normalt att det tar ca 6 månader efter att man börjat "försöka", men jag vet att man ändå är inställd på att det ska funka på första försöket och blir lite nere när det inte händer.
Bröllopsresan bär av till Rhodos, hit närmare bestämt: www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Grekland/Rhodos/Ixia/Hotel/Hilton+Rhodes+Resort.htm&
Apropå hurtig skulle du se en av mina jobbarkompisar som kört ett minitriahtlon varje dag på semestern och kommit upp i nästan 5000 minuter motion på en månad. Vi skriver träningsdagbok några stycken på jobbet och det är enormt peppande att se alla dessa motionsgalningar.
Hmmm... nu sabbade jag tråden med en jättelång länk, och den funkade inte heller. Klipp ut länken och klistra in den i browsern för att se.....
Är det bara jag och Miafina som hittat hit??
Jag tror på cykling iaf, det är främst därför jag blev av med alla mina extrakilon.
Inatt vaknade min dotter kring 2-3-tiden och vägrade sedan somna om, antagligen för att jag började jobba igår och smet iväg medans hon fortfarande sov. Så jag fick inte mycket sömn inatt... sen blir ju jag ledsen när hon blir ledsen, hon gallskrek när jag åkte till jobbet imorse..
Så nu ska jag bege mig hemåt...
Jag hade iaf gått ner 6 hg imorse så nu är det "bara" 4 kg kvar till målvikt.... igen... Känns som om jag aldrig kommer att bli av med de där rackarns sista kilona.
Miafina: Finns du på familjeliv med??
Idag mår jag mycket bättre då jag fick sova inatt. Stängde av väckaren och sov en timme till med, känner mig som en ny människa!! Jag hade även gått ner ytterligare 4 hg imorse så nu är det 3,6 kg kvar, hoppas klämma dem till bröllopsresan!!
nattens drottning75: Välkommen!! Du gör helt rätt. Jag har också provat diverse dieter men träningsalternativet är det som funkat bäst, sen mår man ju så mycket bättre när man börjat röra på sig. Många dieter är dessutom svåra att kombinera med träning. Däremot så bör du lägga om kosten något för att få effekt av träningen. Hoppa över sötsaker, ät 3 mål mat enl tallriksmodellen samt 2-3 mellanmål varje dag. Byt ut läsk mot vatten, vitt bröd mot fullkorn etc. Men det kanske du redan gör??
Idag blev det konsum-lunch. De flesta lunchrestaurangerna har fortfarande semesterstängt och mina jobbarkompisar gick till ett ställe som inte har någon vegetarisk mat förutom sallad, och det är inte ens bra sallader.
Så det blev drickyougurt, banan, riskakor och en liten chokladbit (den såg så god ut) till lunch. Ingen träning idag så det ska nog gå ändå....
Det blev lite konstigt med maten igår pga lunchen. Dels så smååt jag riskakor på eftermiddagen, sen åt jag några mackor när jag kom hem, ytterligare några mackor och potatis- & purjolökssoppa till middag och sedan några bitar sockerkaka.
Idag har jag matlåda med mig (Spenatlasagne från WW) samt bananer att äta före löpningen (minst 6,5 km idag).
ialu: Jag kontrollerar kaloriantalet ibland när jag köper färdigmat och försöker hålla lite koll ibland så jag inte äter för mycket. Jag var med i Viktklubben ett tag så jag lärde mig att hålla koll på kalorierna där. Annars försöker jag mest äta nyttigt och inte räkna. Får jag fråga hur mycket du tänkt väga den här gången? Själv så är jag 1,65 lång och väger 66 kg, målvikt 60-62 kg. Och jag äter också mest vegetariskt med undantag för lite fisk ibland.
Buslinna: Välkommen. Hoppas att träningen gick bra imorse, vad tränar du?
Ojdå.... här var det dött. Jag har heller inte så mycket att rapportera. Står stilla i vikt och har nu 4,6kg kvar till mål.. Suck!!! Men jag ska ha mens snart så det ger väl sig. Den här veckan har jag cyklat till jobbet som vanligt. 10 cykelturer á 7,5 km och sprungit 2 rundor; 6,5 km i måndags och 4,8 km igår. Måste se till att springa en långrunda i helgen bara för midnattsloppet närmar sig med stormsteg.....
Hur går det för er andra??
Jag har gått upp ännu mer, är uppe på 67 kg nu... Måste verkligen ta mig ur den här svackan men det får vänta till efter bröllopsresan. Men jag ska ha mens när som hellst så ett kg försvinner nog där.
Nu har jag laddat för loppet iaf. I helgen blev det ingen löpning men väl en lång cykeltur med 13 extrakilon i form av min snart 2-åriga dotter på cykeln. Liten cykeltur till & från jobbet igår med och idag naturligtvis. Sedan 7,5 km på 37 minuter nu på lunchen, håller jag det tempot på lördag så ska det inte vara några problem att nå målet.
Miafina: Kämpa på! Du är jätteduktig.
Johanna N: Vardagsmotion är superbra. Fortsätt med cyklingen under vintern med (dubbdäck och varma kläder så är det inga problem). jag brukar träna med mina jobbarkompisar på lunchen, det är bra för då är det alltid nån som drar. Vi har ju gym och pass här så på vintern blir det Bodypump, step-up, spinning, innebandy, squash, salsa (dans dvs) mm. På sommaren löpning. Men en promenad på lunchen är ju bra det med.
ialu och Aroree: Bra jobbat!!!