• Millan28

Gå ner i vikt - peppningstråden, del 2

Dags för en ny tråd, ni hänger väl med?

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden, del 2
  • Millan28

Tillbaka från skärgårdsturen och semestern är slut för den här gången. Jag har lyckats gå upp nästan 2 kg den sista veckan... så nu är det nya tag som gäller. Om tre veckor springer jag midnattsloppet och dagen efter åker jag på bröllopsresa , så nu är det löpning som gäller i tre veckor plus den vanliga cyklingen (1,5 mil/dag) naturligtvis.

Jessie76: Hoppas att du hade en bra dag, och att vi får se bilder snart

Aroree: Bra jobbat!!

Nonika: På 5 veckor kan man hinna en hel del, heja-heja!!

ialu: Välkommen! Hoppas du hittar till den här nya tråden.

Miafina: Hur går det?

• Miafina

Inte alls är väl svaret.... =(

Det kör ihop sig allt nu känns det som... så är helnere och orkar inte ta tag i ngt.... Men men.. bara se till att inte paja allt man gjort hittills iaf...

Låter som du haft det trevligt dock =)
    Vart bär smekmånaden av??
    (resa vore vääääldigt skönt, komma bort)

Du är så jobbigt hurtig måste jag säga... får skuldkänslor när du springer, cyklar och har dig =)
    Var och konstaterade att min cykel finns kvar där jag lämnade den för evigheter sedan... Ska packa in den i bilen ngn dag och få hem den.. lättare att utnyttja den då än när den står en dryg ½ mil bort =)

• Millan28

Miafina: Vad trist... hoppas att du kommer upp snart igen då... Cykling gör under för humöret, iallafall om man är sådär lite vardagsdeppig. Jag längtade efter min cykel
    när jag var bortrest..

Apropå barn eller ej (om du deppar över det) så är det normalt att det tar ca 6 månader efter att man börjat "försöka", men jag vet att man ändå är inställd på att det ska funka på första försöket och blir lite nere när det inte händer.

Bröllopsresan bär av till Rhodos, hit närmare bestämt: www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Grekland/Rhodos/Ixia/Hotel/Hilton+Rhodes+Resort.htm&

Apropå hurtig skulle du se en av mina jobbarkompisar som kört ett minitriahtlon varje dag på semestern och kommit upp i nästan 5000 minuter motion på en månad. Vi skriver träningsdagbok några stycken på jobbet och det är enormt peppande att se alla dessa motionsgalningar.

• Millan28

Hmmm... nu sabbade jag tråden med en jättelång länk, och den funkade inte heller. Klipp ut länken och klistra in den i browsern för att se.....

• Miafina

Visst hoppas jag att det tar sig på barnfronten snart.. helt sant - men helt införståd med att det kan ta tid... (bara lite surt med tanke på att man blivit gravid tidigare när det inte alls avsågs och inte nu när man vill och försöker).... Men det är så mkt fler saker som står på huvudet.. så det är "bara en i mängden" av saker...... tyvärr... Men får köra ner huvudet och försöka stå emot....

Mysigt.. Värme och sol, och annat som av någon anledning alltid (tycker jag) känns annorlunda utomlands än hemma i Sverige.... - Kankse är för att man itne kan springa runt och dammsuga och annat ;)

Jag får hitta ngn bra cykelslinga här runt tror jag... brukade cykla dagligen tidigare... Hmm mkt tidigare... (gymnasietiden)

Sitter och funderar på om man vågar satsa på en duvblå fondvägg i vårt i övrigt ljusgråa arbets/gästrum.... Ngn fond skall det vara, men svårt att veta vad... Mörkare grått är snyggt men lite "trist" eftersom det blir i "gästdelen"... så blått känns lite mysigare, men ändå ganska "prydligt"....

Hmm många citationstecken blev det märker jag =)

• Millan28

Är det bara jag och Miafina som hittat hit??

Jag tror på cykling iaf, det är främst därför jag blev av med alla mina extrakilon.

Inatt vaknade min dotter kring 2-3-tiden och vägrade sedan somna om, antagligen för att jag började jobba igår och smet iväg medans hon fortfarande sov. Så jag fick inte mycket sömn inatt... sen blir ju jag ledsen när hon blir ledsen, hon gallskrek när jag åkte till jobbet imorse..
    Så nu ska jag bege mig hemåt...

Jag hade iaf gått ner 6 hg imorse så nu är det "bara" 4 kg kvar till målvikt.... igen... Känns som om jag aldrig kommer att bli av med de där rackarns sista kilona.

Miafina: Finns du på familjeliv med??

• nattens drottning75

Hej
    Jag är ny här, men har samma mål som er (att gå ner i vikt). Jag har provat de flesta dieter men ingen har hjälpt mig, så nu har jag bestämmt mig för att börja träna. Har börjat att gå en timme varje dag. Jag är 1,62 cm och väger 94 kg.
    Mitt mål är att gå ner ca 30 kg.
    Hoppas att få hjälp och stöd utav er.

• Millan28

Idag mår jag mycket bättre då jag fick sova inatt. Stängde av väckaren och sov en timme till med, känner mig som en ny människa!! Jag hade även gått ner ytterligare 4 hg imorse så nu är det 3,6 kg kvar, hoppas klämma dem till bröllopsresan!!

nattens drottning75: Välkommen!! Du gör helt rätt. Jag har också provat diverse dieter men träningsalternativet är det som funkat bäst, sen mår man ju så mycket bättre när man börjat röra på sig. Många dieter är dessutom svåra att kombinera med träning. Däremot så bör du lägga om kosten något för att få effekt av träningen. Hoppa över sötsaker, ät 3 mål mat enl tallriksmodellen samt 2-3 mellanmål varje dag. Byt ut läsk mot vatten, vitt bröd mot fullkorn etc. Men det kanske du redan gör??

• Miafina

Det går bra för dig Millan =)

Jag skall försöka (med betoning på försöka) att ta mig samman idag... och iaf klara av någon dag ordentligt)... Blir ingen träning dock, jag har kopiös träningsvärk efter att ha hjälpt till med flytt igår.... ont i rygg, armar och axlar.... Och framförallt i min jäkla fot... så idag haltar jag =/
    Men skall iaf försöka vara duktig med ätandet =)

Jo det gör jag, fast inte samma nick =)

• Millan28

Idag blev det konsum-lunch. De flesta lunchrestaurangerna har fortfarande semesterstängt och mina jobbarkompisar gick till ett ställe som inte har någon vegetarisk mat förutom sallad, och det är inte ens bra sallader.
    Så det blev drickyougurt, banan, riskakor och en liten chokladbit (den såg så god ut) till lunch. Ingen träning idag så det ska nog gå ändå....

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden, del 2