Gå ner i vikt - peppningstråden, del 2
Dags för en ny tråd, ni hänger väl med?
Dags för en ny tråd, ni hänger väl med?
hello alla duktiga!! äntligen tillbaka till verkligheten och jobb och sådant!
Jag har gått upp 3 kg sen bröllopet 6 juni, men det är okej med tanke på att jag hittils inte brytt mig ett dugg. Sen kanske man kan skylla på att man är gravid ;)även om det kanske inte ska göra att jag ökar än...
nu ska jag i alla fall försöka hålla mig till en lite sundare livsstil även om jag inte ska "banta" det blir hyfsat GI-riktig mat med mycket frukt och grönt, kött fisk och fågel samt lite bulgur och fullkornspasta. Vad tror ni om det?
Det blir utmärkt Drakdal.... Och jo du kan skylla på att vara gravid... Man brukar väl inte direkt anstränga sig för att gå ner då =)
Första dygnet i mitt nya liv har gått helt enligt planerna. Middagen igår blev kyckling med råris och grönsaksröra. När suget kom på kvällen åt jag mango och det gick faktiskt bra! Jag tänkte, precis som Drakdal, försöka mig på en sund livsstil med just fullkornspasta etc. Kanske unna mig en bit mörk choklad på kvällen om suget blir för starkt. De gånger jag har försökt att banta för strikt, har det alltid gått åt skogen.
Jag har en fråga till er tjejer, vad har ni för våg? Jag har en ganska enkel med digitala siffror, och lite beroende hur jag ställer mig på vågen diffar den på ca 1 kg. Hur ska man ställa sig på den?
hej tjejer!!
vad alla är duktiga. har inte skrivit här på ett tag.
Har äntligen kommit igång med träningen. mår så mycket bättre pyskiskt.. mycket gladare.
idag fick jag på mig ett par byxor som varit försmå innan. är så glad. tror det är tags att fota igen för att kolla skilllnad från förra fotot. (för att peppa har svårt att se annars)
köpt en orbitrex från tv:n. den var kul. tänkte ha den hemma när man inte hinner till gymmet. börjar på högskola påå måndag. hjälp är måttligt nervös.
I morgon skall jag ta itu med mig själv igen.... Idag blir lite svårt (födelsedag) - så det får bli lite udda denna vecka, att börja på en tisdag....
Nu skall några kilon till väck - SÅ DET SÅ !!!
Det skulle det visst inte... testade + idag.. Så nu skall jag "bli nyttig" bara istället =)
Grattis Miafina!!!!!
Tjoho! (och lite avis med...)
Tack =)
Jag har ju varit avis "på alla andra" så det kommer väl igen =)
Lite svårt att begripa dock... känns väldigt surrealistiskt... Ungefär som dolda kameran eller så.. att någon kommer och säger "det var bara på skoj" - och man då dumt säger "jaha"...
Har inte gått in riktigt ännu =)
Har gått ner 1 kilo på 2 dagar nu iaf... utan att ens försöka.. har småätit mot illamåendet =)
hellå tjejer!!
Har haft litet avbrott i viktminsknings tankarna.. blev så trött på allt ihop, har börjat en ny utbildning o ville få kläm på den.
men nu vill jag vara med igen. Har börjat ta upp träningen igen och kör aktins.. eller en egenform av den i alla fall.
mitt stora problem är hur jag undviker onyttigheterna o håller mig till min diet när jag träffar andra. det är inte klokt vad mycket fika o mat man ska äta när man umgås... i skolan vore det bästa att jag tog med mig egen mat.. men vill inte sitta ensam när resten smiter till matsalen. Hur gör ni?? alla tips mottages!!
ps vill gå ner 5 kilo till bröllopet i dec (75kg)
female81: Mitt tips är för det första att man faktiskt måste vara lite hård med sig själv om man verkligen gå ner i vikt. Grejjen är ju att man också mår så mycket bättre av att äta nyttigt. Så fort jag börjar äta godis (och jag som jobbar på ICA vet för där finns det jämnt godis i personalrummet att äta på) så går hu,öret upp och ner p.g.a blodsockret. Testa att alltid ha med dig frukt eller lite nötter i en påse (dock inte jordnötter) som du alltid ha med dig eller morotssticks är också en bra grej. Så fort du känner sötsuget så tar du nånting av ovanstående. Jag testade det då jag var med i viktväktarna och jag gick ner 3 kg bara av att småäta godis, kakor etc.
Jag har själv 10 månader kvar till bröllopet så för min del har jag god tid på mig att ta bort några kilon. Men det är de där med viljan som man måste ta tjuren i hornen och verkligen gå in för det. Skönt att det finns forum så dessa och sötta varandra.
Nu har jag köpt ett friskis&svettis kort så nu ska jag börja gå på 2 pass i veckan!
Vi klarar det här tjejer!
OM man får göra sig lite lustig så bli gravid för att gå ner i vikt....
Först gick jag ju ner för att jag inte klarade att äta... Nu kan jag äta igen, om än inte så mkt i taget... och har nu vecka 11 gått ner 2 kilo.... trots att foster, blod och sådant ökat med drygt halvkilo =)
MEn jag anar att det kommer att vända ganska snart, så kanske inte är ngn bra metod ändå =)
Lycka till... själv skall jag bara försöka hålla vikten så bra som möjligt.... skall ju pga övervikt helst bara gå upp 6-8 kilo under dessa 9 månader.. kan bli lite slitigt känns det som när det verkligen börjar växa....
Får man hänga på?
Skulle vara kul att få vara med, försöker här kämpa på egen hand och... önskar att det fanns något stöd.