Gå ner i vikt - peppningstråden, del 2
Dags för en ny tråd, ni hänger väl med?
Dags för en ny tråd, ni hänger väl med?
Ojdå.... här var det dött. Jag har heller inte så mycket att rapportera. Står stilla i vikt och har nu 4,6kg kvar till mål.. Suck!!! Men jag ska ha mens snart så det ger väl sig. Den här veckan har jag cyklat till jobbet som vanligt. 10 cykelturer á 7,5 km och sprungit 2 rundor; 6,5 km i måndags och 4,8 km igår. Måste se till att springa en långrunda i helgen bara för midnattsloppet närmar sig med stormsteg.....
Hur går det för er andra??
trögt...men åt rätt håll..men glad för det är jag. För det är fredag idag!!!
Här händer inte mkt... MEn å andra sidan jobbar jag inte mkt för det heller.... Gick upp nästan 4 kilo under nga veckor... NU har det planat ut, och jag har gått ner ca 8 hg...... av dem jag lade på.....
Ingen höjdare, men jag har å andra sidan inte gjort ngt för det heller så =)
Har slarvat med maten (att äta) så jag skall försöka få in rutinen igen på att äta 4 ggr om dagen, inte 1½ som det blivit nu ett tag...
Du är så duktig Millan - blir trött bara jag läser vad du tränar =)
OK - haft mensen denna v så jag hoppade över vägning etc i måndags. Men jag har fått frågan " - men, har inte du gått ner i vikt?!" hela 3 gånger den här veckan!!! JIPPIE
OK - centimetrarna nudå:
överarm: 30
Bröst: 97
midja: 83
Rumpa: 108
Lår: 61
vad: 40
och så vikten: 65,5 kg i morse!
Och i går fick jag på mig ett par jeans jag inte kunnat knäppa på ett år!!! Dom satt tom lite löst! Min underbare kille gav mig finfina komplimanger då jag aldrig brukar ha jeans annars. Härliga tider!
skulle ju var 75,5 kg - snacka om önsketänkande
Hmmm jag funderar på att försöka skärpa mig nu i veckan innan jag skall ner till kusten och fira födelsedag..... Vet inte om jag har nog med motivation för att orka.... Men jag tänkte göra ett försök iaf......
tror jag....
*mutter*
Tänkte hoppa på den här peppningstråden. Har nu efter semestern gått upp en del i vikt (speciellt efter en långhelg i Italien).
Efter ett antal oanvända gymkort tänkte jag nu satsa på vardagsmotion. Är det någon som har några bra tips där? Går redan i trappor och cyklar till jobbet.
wohooo...gått ner 8 hg sen förra veckan. Känns otroligt bra. Mina morgonpromenader lönar sig. DEt är iofs väldigt lätt att gå när men är ledig, men när jobbet sätter igång igen blir det mer problem. Fast jag har 40-50 min gångväg dit så det ska inte vara så stora problem det heller. Är snål, så kollektivt blir det bara inte...och körkort har jag ej...så det är lätt.
Jag har gått upp ännu mer, är uppe på 67 kg nu... Måste verkligen ta mig ur den här svackan men det får vänta till efter bröllopsresan. Men jag ska ha mens när som hellst så ett kg försvinner nog där.
Nu har jag laddat för loppet iaf. I helgen blev det ingen löpning men väl en lång cykeltur med 13 extrakilon i form av min snart 2-åriga dotter på cykeln. Liten cykeltur till & från jobbet igår med och idag naturligtvis. Sedan 7,5 km på 37 minuter nu på lunchen, håller jag det tempot på lördag så ska det inte vara några problem att nå målet.
Miafina: Kämpa på! Du är jätteduktig.
Johanna N: Vardagsmotion är superbra. Fortsätt med cyklingen under vintern med (dubbdäck och varma kläder så är det inga problem). jag brukar träna med mina jobbarkompisar på lunchen, det är bra för då är det alltid nån som drar. Vi har ju gym och pass här så på vintern blir det Bodypump, step-up, spinning, innebandy, squash, salsa (dans dvs) mm. På sommaren löpning. Men en promenad på lunchen är ju bra det med.
ialu och Aroree: Bra jobbat!!!
Tack för tipsen!
Jag har egentligen aldrig varit särskilt stor, vägt runt 58 kg och är 166 cm. Jag har alltid varit sportig. De senaste åren har jag gått upp lite grann, pendlat mellan 60-62 kg. Tycker ändå att det har varit OK. De senaste två åren har jag blivit så passiv, orkar knappt göra någonting på vardagskvällar när jag kommer hem från jobbet, ligger hemma och kollar på TV och småäter. URK! Jag har ju gjort små försök att äta nyttigt och träna, men det rinner ut i sanden. I går kväll kände jag att nu får det vara nog, så idag har mitt "nya liv" börjat. Ställde mig på vågen i morse och den stannade på 65 kg. Jag skull vilja gå ner till 58 kg, alltså 7 kg, vilket inte borde vara omöjligt. Att titta in på den här tråden då och då känns motiverande och det är just sviktande motivation som är mitt problem.