• ialu

Gå ner i vikt - peppningstråden, del 2

Millan28: Tack så mkt!

Jag har (som Millan) bara några få kilon kvar till vikten jag vill ha men det är ju de sista som är svåra att slippa undan. Har tidigare gått ner väldigt mkt i vikt, vägde en period 52 kg på mina 168cm och insåg att det var för lite. Man vill ju leva lite också!! Men nu har jag gått upp några kilon och vill som sagt bli av med dem. Lite peppning!?

Försöker att promenera minst 1 timme varje dag (6km), har varit en perfekt sommar för det (förutom idag...jäkla regn). Äta nyttigt (vegetariskt..yamyam)är väl också en stor grej men att inte vara för hård mot mig för då blir det inget skoj ändå...

nattensdrottning: det går...jag gick ner 25kg eller mer på att förändra livsstil...fråga på!!!

• ialu

brukar ni räkna kalorier osv???

• ialu

millan28: jag hade tänkt gå ner till 57 kg ungefär. Inte mindre än så i alla fall. Egentligen skulle jag kunna stanna där jag är men för att trivas lite mer med mig själv så är det 3 kg till som gäller. Jag äter vegetariskt också med undantag av fisk (och skaldjur), känner att jag mår bäst av det. Äter du mejeriprodukter och ägg?

När jag förlorade vikt senaste gången räknade jag kalorier (ibland lite väl frenetiskt) så jag har ganska bra koll på vad saker och ting innehåller. Egentligen hade det varit bäst att inte lära sig. Det bästa hade bara varit att veta att vissa saker är nyttigt och vissa saker inte.

• ialu

trögt...men åt rätt håll..men glad för det är jag. För det är fredag idag!!!

• ialu

wohooo...gått ner 8 hg sen förra veckan. Känns otroligt bra. Mina morgonpromenader lönar sig. DEt är iofs väldigt lätt att gå när men är ledig, men när jobbet sätter igång igen blir det mer problem. Fast jag har 40-50 min gångväg dit så det ska inte vara så stora problem det heller. Är snål, så kollektivt blir det bara inte...och körkort har jag ej...så det är lätt.

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden, del 2