• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden, del 2

Inte alls är väl svaret.... =(

Det kör ihop sig allt nu känns det som... så är helnere och orkar inte ta tag i ngt.... Men men.. bara se till att inte paja allt man gjort hittills iaf...

Låter som du haft det trevligt dock =)
    Vart bär smekmånaden av??
    (resa vore vääääldigt skönt, komma bort)

Du är så jobbigt hurtig måste jag säga... får skuldkänslor när du springer, cyklar och har dig =)
    Var och konstaterade att min cykel finns kvar där jag lämnade den för evigheter sedan... Ska packa in den i bilen ngn dag och få hem den.. lättare att utnyttja den då än när den står en dryg ½ mil bort =)

• Miafina

Visst hoppas jag att det tar sig på barnfronten snart.. helt sant - men helt införståd med att det kan ta tid... (bara lite surt med tanke på att man blivit gravid tidigare när det inte alls avsågs och inte nu när man vill och försöker).... Men det är så mkt fler saker som står på huvudet.. så det är "bara en i mängden" av saker...... tyvärr... Men får köra ner huvudet och försöka stå emot....

Mysigt.. Värme och sol, och annat som av någon anledning alltid (tycker jag) känns annorlunda utomlands än hemma i Sverige.... - Kankse är för att man itne kan springa runt och dammsuga och annat ;)

Jag får hitta ngn bra cykelslinga här runt tror jag... brukade cykla dagligen tidigare... Hmm mkt tidigare... (gymnasietiden)

Sitter och funderar på om man vågar satsa på en duvblå fondvägg i vårt i övrigt ljusgråa arbets/gästrum.... Ngn fond skall det vara, men svårt att veta vad... Mörkare grått är snyggt men lite "trist" eftersom det blir i "gästdelen"... så blått känns lite mysigare, men ändå ganska "prydligt"....

Hmm många citationstecken blev det märker jag =)

• Miafina

Det går bra för dig Millan =)

Jag skall försöka (med betoning på försöka) att ta mig samman idag... och iaf klara av någon dag ordentligt)... Blir ingen träning dock, jag har kopiös träningsvärk efter att ha hjälpt till med flytt igår.... ont i rygg, armar och axlar.... Och framförallt i min jäkla fot... så idag haltar jag =/
    Men skall iaf försöka vara duktig med ätandet =)

Jo det gör jag, fast inte samma nick =)

• Miafina

Lite huvudsallad och bönröra med lite sweet chilisås för min del till lunch =)

• Miafina

Hoppas allt gick bra Fru A och du hade en underbar dag =)

• Miafina

Här händer inte mkt... MEn å andra sidan jobbar jag inte mkt för det heller.... Gick upp nästan 4 kilo under nga veckor... NU har det planat ut, och jag har gått ner ca 8 hg...... av dem jag lade på.....
    Ingen höjdare, men jag har å andra sidan inte gjort ngt för det heller så =)

Har slarvat med maten (att äta) så jag skall försöka få in rutinen igen på att äta 4 ggr om dagen, inte 1½ som det blivit nu ett tag...

Du är så duktig Millan - blir trött bara jag läser vad du tränar =)

• Miafina

Hmmm jag funderar på att försöka skärpa mig nu i veckan innan jag skall ner till kusten och fira födelsedag..... Vet inte om jag har nog med motivation för att orka.... Men jag tänkte göra ett försök iaf......

tror jag....

*mutter*

• Miafina

Det blir utmärkt Drakdal.... Och jo du kan skylla på att vara gravid... Man brukar väl inte direkt anstränga sig för att gå ner då =)

• Miafina

I morgon skall jag ta itu med mig själv igen.... Idag blir lite svårt (födelsedag) - så det får bli lite udda denna vecka, att börja på en tisdag....

Nu skall några kilon till väck - SÅ DET SÅ !!!

• Miafina

Det skulle det visst inte... testade + idag.. Så nu skall jag "bli nyttig" bara istället =)

• Miafina

Tack =)

Jag har ju varit avis "på alla andra" så det kommer väl igen =)
    Lite svårt att begripa dock... känns väldigt surrealistiskt... Ungefär som dolda kameran eller så.. att någon kommer och säger "det var bara på skoj" - och man då dumt säger "jaha"...

Har inte gått in riktigt ännu =)

Har gått ner 1 kilo på 2 dagar nu iaf... utan att ens försöka.. har småätit mot illamåendet =)

• Miafina

OM man får göra sig lite lustig så bli gravid för att gå ner i vikt....

Först gick jag ju ner för att jag inte klarade att äta... Nu kan jag äta igen, om än inte så mkt i taget... och har nu vecka 11 gått ner 2 kilo.... trots att foster, blod och sådant ökat med drygt halvkilo =)

MEn jag anar att det kommer att vända ganska snart, så kanske inte är ngn bra metod ändå =)

Lycka till... själv skall jag bara försöka hålla vikten så bra som möjligt.... skall ju pga övervikt helst bara gå upp 6-8 kilo under dessa 9 månader.. kan bli lite slitigt känns det som när det verkligen börjar växa....

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden, del 2