Millan28,
Tack! Vi somnade lite väl sent i går för att sambon skulle orka med gymmet. :( Väl där brukar vi träna styrka (fria vikter för att även träna stödmusklerna) och därefter kondition. Sambon brukar, när han kommit igång, träna fem dagar i veckan, så det är bara att hänga på. :) Jag hoppas dock klämma in några spinning- och yogapass sedan när höstschemat kommer. I dag får det dock bli en promenad med mp3-spelaren.
ialu,
Jag räknar kalorier på Viktklubben, men har bestämt mig för att inte räkna frukt och grönt. Då kan jag alltid ta ett äpple eller något liknande om jag behöver ett mellanmål. Det känns helt enkelt fel att inte kunna ta en frukt på grund av några få kalorier. :D
I övrigt äter jag i princip allt utom rött kött. Eftersom jag är laktosintolerant blir det naturligt att jag inte äter särskilt mycket mejeriprodukter. Jag försöker generellt hålla tillbaka på kolhydraterna efter lunch. Inte nitiskt på något sätt, men jag väljer inte de mest kolhydratsladdade maträtterna till eftermiddagen och kvällen. På morgonen behöver jag dock en del på grund av träningen. :) Jag kan få ett enormt sötsug och har länge ätit för lite protein (har varit vegetarian i 15 år), så det ska bli intressant att se om kroppen mår bättre med den här kosten.