• pickolina

Hur gör ni?

Lite dum fråga kanske men det låter som att han alltid varit sådan, hur kommer det sig att det blev "ni" från början???

Alla fungerar ju självklart väldigt olika men sexet/sexlivet är en av de saker som gör vilken partner jag väljer....därför blir jag lite nyfiken liksom....

• pickolina

För att svara på din fråga så brukar jag (vi) skicka porriga sms till varandra, prata mycket om olika fantasier osv och sedan genomföra dem. Förföra varandra spontant på alla möjliga olika ställen.. Osv... Å vill jag byta ställning så ser jag till att göra det.. :) Killen oxå så klart men det är ju självklart inte bara HAN som ska styra så att säga. Jag har hittat på alla möjliga ställningar som varken han eller jag testat förut... Man leker och så blir det som det blir liksom... :)

Jag brukade ofta överraska honom på olika sätt och ofta hetsade vi upp varandra via sms innan vi möttes och då var båda vid bristningsgränsen när man sedan sågs... Man skrev vad man ville göra och vad man gjorde osv... Kanske skickade bilder eller korta filmsnuttar... Använde webcam när vi var ifrån varandra osv...

Finns ju miljoner grejer man kan hitta på... Bara fantasin som kan stoppa en...vilket ju verkar vara ditt problem -hans vilja och fantasi. Men om du plötsligt har på dig sexiga underkläder och sätter dig gränsle över honom i soffan och liknande saker, går han inte igång då???? I sådana fall kan du nog se fram emot en trist framtid om du stannar med honom.

• pickolina

Oki... För mig är sexet ett test liksom... Inge bra sex = ointressant! Blir inte kär om jag inte har bra sex...

• pickolina

Om du skickade lite porriga sms och bilder under dagen och sedan lekte med dig själv när han kom innanför dörren, skulle han inte gå igång då??? Tex... Alltså, man kan ju sitta och brainstorma i all oändlighet för det finns oändligt mycket saker man kan hitta på......

Men ärligt, du borde ta tag i det där! Både genom att ta egna initiativ och genom att prata med honom. Så där kan du väl inte spendera resten av ditt liv??? Eller???

• pickolina

Oki, du MÅSTE prata ut med honom och försöka hitta en lösning. Verkar ju som att du inte har några som helst problem att själv försöka förändra situationen. Problemet ligger hos honom.

Hoppas ni kan lösa det och om inte så får du nog fundera på om du vill leva med en man och ha "tråkigt" sexliv resten av ditt liv.

• pickolina

Det är faktiskt inte alltid så att "kärlek löser allt". Vissa passar inte ihop sexuellt och då blir det problem, så enkelt är det.

• pickolina

Av det du skrivit så kan jag bara säga -du gör inget fel!!!

Det finns både killar och tjejer som är som du beskriver din pojkvän...

Människor gillar olika saker helt enkelt!

• pickolina

Förstår det.. Kan inte alls kännas kul.. :(

Personligen har jag hört många klaga på sitt tråkiga sexliv och tråkiga partners så jag har insett att det inte alls är ovanligt. Oftast brukar man dock höra killar klaga på tråkiga tjejer men självklart kan det lika gärna vara tvärtom, tjejen som tycker att killen är tråkig.

För mig är sex extremt viktigt och fungerar inte den biten så ser jag ingen framtid med killen... Å jag har sett på nära håll vad ett sexlöst äktenskap kan göra och det vill jag helst undvika om jag kan och om sexet inte ens är bra från början så är chansen ganska liten att det kommer bli bra när vardagslunken kommer...när tom de som har superbra sex kan ha svårt att hålla lågan uppe.

• pickolina

Det finns nog en anl till att han "höll på sig". Tror att det talade sitt tydliga språk och borde varit ett varningstecken. Han gillar inte sex på samma sätt som dig troligtvis. Alla har inte samma behov eller intresse.

• pickolina

Du måste verkligen ta tag i det där och vara ärlig om hur du känner, att du känner dig oattraktiv, osäker och otillfredsställd.

• pickolina

Nej det är klart att det inte är lätt... Förstår att det är jobbigt att ta upp detta om det är något som är känsligt för honom... Men samtidigt så handlar det ju om er framtida lycka.

Jag har inga bra råd faktiskt... Å det finns nog inga enkla och bra lösningar som är garanterade att fungera. Men ni måste nog försöka hitta en lösning på problemet eftersom detta gör dig "olycklig"...

• pickolina

Vilken hemsk situation du sitter i måste jag bara säga.... Det låter, tyvärr, som att du måste se över ditt förhållande och vad du vill ha/behöver ha för att leva lycklig i framtiden och det låter onekligen som att han inte är den rätta mannen att ge dig detta.

Skickar en massa styrkekramar!

• pickolina

Klart du kan försöka men helt ärligt så tror jag inte att man kan leva lyckligt om man försakar ett av sina grundläggande behov. Vare sig det handlar om sex eller något annat.

• pickolina

När ni pratat om detta...har du då verkligen berättat för honom hur viktigt det är för dig??? Att du behöver detta för att känna dig älskad och för att vara lycklig och att du kanske inte vet hur framtiden kommer bli om ni inte försöker hitta en lösning som fungerar för er båda och inte bara för honom. Det handlar om att ge och ta och just nu så tycker han att det ska vara på hans villkor.... Han måste inse hur viktigt detta är och hur mycket det förstör och att ni måste hitta en väg att lösa det så att båda (inte bara han) är nöjda och kan leva lyckliga tillsammans resten av erat liv. Annars kanske det inte finns någon framtid.

Detta måste han nog få höra, men på ett mjukt och pedagigiskt sätt så klart... Om det kommer fram för hårt och kravfyllt blir det nog bara en motsatt effekt, men du verkar inte alls vara så mot honom så jag inte det är något problem.

• pickolina

Fy vad trist! Å vilken egoistiskt kille måste jag även säga... :( Det låter ju liksom inte som att du och er gemensamma framtid är så viktig för honom om det inte är på hans villkor då....

Tyvärr låter det ju som att det bara finns två alternativ, att bryta upp eller leva olycklig och otillfredsställd.. :( Jag önskar jag hade något magiskt knep att ge dig som kunde få honom att åtminståne försöka men det har jag inte och tyvärr kan man inte ändra en människa hur mycket man än vill. Personen måste vilja det själv...och han vill uppenbarligen inte... Då har du bara makten att förändra dig och ditt liv för att göra dig själv lycklig.

Jag har sett på nära håll hur det kan bli när ett par håller ihop pga kärlek trots samma problem som du beskriver....och så vill jag själv inte leva.... :( Det är inget liv!

• pickolina

Jag kan förstå lite hur du känner... Jag blir helt knäckt av att bryta upp och jag drar alltid ut på det så länge jag kan, tills det bara inte går längre... Enda gången det varit hyffsat lätt att bryta upp var när jag blivit förälskad i en annan kille.

Uffa... Lider med dig!..

• pickolina

OJ!... Här händer det grejer... Jag tror att du gör helt rätt. Antingen kommer det att leda till att han vaknar upp och att ni kan hitta ett sätt att leva tillsammans som gör er båda lyckliga, inte bara den ena...eller så kommer du hitta någon annan, någon som kommer kunna göra dig lycklig...och det är större chans att träffa mannen i sitt liv om man släpper taget om det förflutna och går vidare så att man är fri och öppen för ett förhållande när HAN dyker upp...

Håller tummarna för dig, hur det än slutar så hoppas jag och tror att det kommer bli bra.

Vad stark du är! :)

Svar på tråden Hur gör ni?