Inlägg från: Afrodite_Aug-07 |Visa alla inlägg
  • Afrodite_Aug-07

Sommar 2007 # 3

Hej hej dräller in här med nu.
    I morgon så är det exakt 1 år kvar. Den 4e aug 2007 gäller det för oss. Men om man tittar ut genom fönstret idag så känns det då rakt inte som om det är sommar. Tänk om det är sån här storm när vi viger oss? Det stormar och regnar, mörkt och grått som en riktig oktoberstorm här utanför nu. Vi gick ut en stund, och till min fasa såg jag både gula och oranga blad på träden, hjälp, är hösten redan här? Skall inte Augusti vara en sommarmånad längre?
    Inser att vi får nog tänka om lite i våra bröllopsplaner. Jag får nog investera i en varm kofta eller varm sjal att svepa om mig. OCh Båttransport i motorbåt överväger vi att ta bort. en timmes resväg på öppet vatten i sånt här väder är inte möjligt. det går bara inte. Så måste hitta något annat nu känns det som.
    I övrigt kom mina två sista stenar till ringen idag. Hade skickat tillbaka två för att få dom utbytta då dom skillde sig lite från mängden. Inta farligt mycket, utan marginellt, men dom lät mig byta ut dom. så nu är det smeden nästa för o göra klart ringen.

• Afrodite_Aug-07

Örebroare
    Jo jag vet, men ändå, idag när vi gick ut, ryser, kallt, brrr, kalla vindar, gråa moln, regn, känns precis som om hösten är påväg.
    Och just detta med "inte att lita på" känndes så påtagligt. Så vi ställer in motorbåtturen och hittar något annat. Om det sen när det närmar sig ändå visar sig var strålande sommar så kan man ju tänka om, har lite kontakter så är nog inte omöjligt att rätt snabbt skaka fram en båt om vi vill. Men känns inte som om det är lönt att planera för det med det här vädret i tankarna.

• Afrodite_Aug-07

Örebroare
    Mälaröarna. Ute på färingsö kommer bröllopet vara.
    Hade tänkt motorbåt till stan. men känns för osäkert. får nog bli vanlig transport och kanske finare bil för oss. skall tänka på saken. har ju gott om tid.

• Afrodite_Aug-07

Örebroare

Ja det är skönt att det är tid kvar än.
    Vi har ju nästan hela bilden av hur det skall bli klart. Vet vad vi vill ha. Men skönt att låta allt sjunka in. Kunna leta bästa alternativen. få känna sig fram. Vi har ju liksom ett koncept klart. känns lungt på så sätt att det finns ett färdigplanerat bröllop. Men eftersom vi inte bokat och köpt allt så finns gott om utrymme för att ändra sig.

• Afrodite_Aug-07

Örebroare

våra tankar har från början varit Blått och tema vind vatten och kärlek.
    Inget regelrätt tema, utan mer något som har funnits i våra bakhuvuden och hjälpt oss i våra val. Men med färdigt koncept så menar jag att vad gäller alla val så vet vi redan.
    Vi har köpt och bokat en hel del redan. det här är klart:
    Stenarna, 12st 0,01ct, 1st 0,21ct
    Gästbok
    Brudklänning
    Brudens skor
    Handväska
    Smycken
    Bruddnäbb 1 klänning
    Kyrka, Präst, Kyrkstuga
    Champanjeglas
    Servetter, Engångsglas, Papptallrikar

sen den övriga listan med restaurang, mat, dryck, kläder, blommor, fotograf etc. allt sånt är redan valt. vi vet vilka frukter och hur många vi skall ha chokladdoppade till mottagningen. Vi vet vad vi skall skåla i. Vi har bokat bröllopssviten. vi vet klockslag och allt, musik, psalmer etc..
    Så om vi ville skulle vi kunna luta oss tillbaka och bara boka o köpa det som står på listan så skulle allt vara klart. Men vi väljer att avvakta med mycket, känns inte som om det är bråttom. vi tar en sak i taget på listan och arbetar av efter att vi känner oss helt säkra på det.
    För ett par dar sedan var vi tex och provåt på den restaurang vi skall äta på. JÄttegod mat, har inte bokat den än, men kommer göra det lite längre fram.

• Afrodite_Aug-07

Åh mailade just iväg om min ring till smeden. Hoppas på att få ett kostnadsförslag. Och faller det oss i smaken så beställer vi ringen.
    Känns så spännande. Ringen, THE ring liksom. Hoppas verkligen som svarar snabbt, för kommer sitta som på nålar fram tills dess *S*

• Afrodite_Aug-07

Gerda
    Min ring kommer vara 5 mm bred.
    Den kommer ha en 0,21ct princessa i en fyrkantig toppfattning.
    på vardera sida om den kommer det sitta 6st 0,01ct brillianter. 3st bredvid varandra i två rader på varje sida i en nedsänkt fattning.
    Får hoppas att det inte blir allt för dyrt bara.
    Förstår att du måste vänta. Jag födde barn för 10 månader sedan och det tar ju ett par månader innan fingrarna är tillbaka i ordinerie storlek. I allafall så länge man ammar så var dom lite svullna tyckte jag.

• Afrodite_Aug-07

Gerda

hi hi det har du säkert, jag har nog lika bra minne jag *S*
    förstår att fingrarna blir större. 28 veckor, vad kul, då är det inte långt kvar nu, då sparkar det som bäst nu. guuu vad underbart.

• Afrodite_Aug-07

Gerda

det är underbart gött med små bebisar. och jag älskar att vara gravid och känna sparkar och klapa magen. FÖr att inte tala om hur fantastiskt och häftigt jag tycker det är att föda barn. MEn jag vill inte ha flera barn. Jag har två helt underbara lintottar här hemma, en tös på 3 år och en pojk på 10 månader. så har full sysselsättning och mina två underbara guldklimpar. så än så länge håller sig suget borta. Och just nu gräver jag ner mig i mina studier som började igen idag och hoppas på att jag under höstern får en praktik placering på gyn eller neo. så planerar att i framtiden bota mitt sug genom att jobba med mödrar och bebisar.

• Afrodite_Aug-07

Nyfiken brud

Välkommen till tråden.
    Låter som om ni kommit igång bra.

Svar på tråden Sommar 2007 # 3