• Svar på tråden Sommar 2007 # 3
  • Gabbies

japp nu har jag hittat hit

• Stefans fästmö

Vad bra! :D Då kan jag ju berätta att jag nu har pratat med tre olika cateringföretag o har ett till som jag ska prata med nästa vecka, sen ska vi försöka välja... De är rätt lika både med utbud och priser, så jag vet inte riktigt hur vi ska göra för att välja... Kan väl inte provsmaka av alla, känns lite over kill... Hur ska ni göra för att välja maten?

• Gerda

Stefans fästmö

Det var inte dåligt jobbat! Ta 2-3 ställen var service (kontakten nu) och menyer och priser som verkar bäst och kanske provasmaka hos dem?

Annar shar jag nog ingen aaaaaning :) Vi har ju vårt ställe och ska bara provsmaka før skojs skull... att välja just den menyn vi vill ha blir den svåraste biten!

• Afrodite_Aug-07

Hej hej dräller in här med nu.
    I morgon så är det exakt 1 år kvar. Den 4e aug 2007 gäller det för oss. Men om man tittar ut genom fönstret idag så känns det då rakt inte som om det är sommar. Tänk om det är sån här storm när vi viger oss? Det stormar och regnar, mörkt och grått som en riktig oktoberstorm här utanför nu. Vi gick ut en stund, och till min fasa såg jag både gula och oranga blad på träden, hjälp, är hösten redan här? Skall inte Augusti vara en sommarmånad längre?
    Inser att vi får nog tänka om lite i våra bröllopsplaner. Jag får nog investera i en varm kofta eller varm sjal att svepa om mig. OCh Båttransport i motorbåt överväger vi att ta bort. en timmes resväg på öppet vatten i sånt här väder är inte möjligt. det går bara inte. Så måste hitta något annat nu känns det som.
    I övrigt kom mina två sista stenar till ringen idag. Hade skickat tillbaka två för att få dom utbytta då dom skillde sig lite från mängden. Inta farligt mycket, utan marginellt, men dom lät mig byta ut dom. så nu är det smeden nästa för o göra klart ringen.

• Örebroare

Hallå där!
    Jag ska också gifta mej sommaren 2007, närmare bestämt 14 juli.

Afrodite_Aug-07 : Det är långt kvar till hösten, förra året var det ju fint i hela augusti och september, eller hur? Dessutom beror de gula löven förmodligen på att det har varit så torrt! Oroa dej inte!

Men du vet ju hur det är med svenska somrar, inget att lita på!

• Afrodite_Aug-07

Örebroare
    Jo jag vet, men ändå, idag när vi gick ut, ryser, kallt, brrr, kalla vindar, gråa moln, regn, känns precis som om hösten är påväg.
    Och just detta med "inte att lita på" känndes så påtagligt. Så vi ställer in motorbåtturen och hittar något annat. Om det sen när det närmar sig ändå visar sig var strålande sommar så kan man ju tänka om, har lite kontakter så är nog inte omöjligt att rätt snabbt skaka fram en båt om vi vill. Men känns inte som om det är lönt att planera för det med det här vädret i tankarna.

• Örebroare

Nej, det har du förstås rätt i! Avboka motorbåten kan nog vara klokt! Vart ska du gifta dej nånstans?

• Afrodite_Aug-07

Örebroare
    Mälaröarna. Ute på färingsö kommer bröllopet vara.
    Hade tänkt motorbåt till stan. men känns för osäkert. får nog bli vanlig transport och kanske finare bil för oss. skall tänka på saken. har ju gott om tid.

Svar på tråden Sommar 2007 # 3