• Svar på tråden Sommar 2007 # 3
  • Stefans fästmö

Bra att fler börjar hitta hit! Smidigt när man kan starta ny tråd o få in adressen i den gamla...

Idag är det exakt ett år kvar för mig! Om ett år har vi förmodligen precis sagt ja... :D :D :D

• Örebroare

Afrodite_Aug-07 :
    Wow, det låter häftigt! Blir säkert väldigt bra även om motorbåten får stanna hemma! Men visst är det ganska skönt att det är långt kvar så man får fundera på allt i lugn och ro!?

Stefans fästmö:
    Vad häftigt! Du har alltså minus ett års bröllopsdag? Jag för min del har lite mindre än ett år kvar till mitt bröllop, det känns bara roligt!

• Afrodite_Aug-07

Örebroare

Ja det är skönt att det är tid kvar än.
    Vi har ju nästan hela bilden av hur det skall bli klart. Vet vad vi vill ha. Men skönt att låta allt sjunka in. Kunna leta bästa alternativen. få känna sig fram. Vi har ju liksom ett koncept klart. känns lungt på så sätt att det finns ett färdigplanerat bröllop. Men eftersom vi inte bokat och köpt allt så finns gott om utrymme för att ändra sig.

• Örebroare

"Ett koncept klart", det låter intressant, hur menar du då? Är det själva festen, temabröllop eller vad? *nyfiken*

• Gabbies

idag har vi bokat rum för bröllopsnatten.. :)
    även försökt att reservera rum för långväga gäster men rätt person att prata med var inte där..
    har även hittat en vigselring som jag kan tänka mig..

• Noomi

Hejsan på er! Skönt att se att våran tråd lever vidare i nya formationer!
    I veckan bestämde vi oss för en ny vigselplats. Vi hade ju redan kollat ut en fin liten klipphäll men när vi var ute och rekade hittade vi ett ännu bättre ställe, 8 meter åt vänster. :D
    Annars har det inte varit så mycket bröllopsplanering, förutom att jag bokat en toppenfrisör.
    Eller jo, bröllopsresa är det heta samtalsämnet just nu. Vi har nästan helt och fullt bestämt oss för Malaysia, känns toppen!

• Gerda

Noomi

:D :D :D

Din lilla perfektionist! 8 meter!

Du kanske ska komma och kolla vår vigselplats också... den är helt obestämd - bara att den ska vara i festlokalens trädgård ;) Eller på den fina altanen om det regnar :D

Malaysia låter toppen! Vi pratar själva om thailand eftersom det är enkelt med små barn där *tror vi* ;)

• Afrodite_Aug-07

Örebroare

våra tankar har från början varit Blått och tema vind vatten och kärlek.
    Inget regelrätt tema, utan mer något som har funnits i våra bakhuvuden och hjälpt oss i våra val. Men med färdigt koncept så menar jag att vad gäller alla val så vet vi redan.
    Vi har köpt och bokat en hel del redan. det här är klart:
    Stenarna, 12st 0,01ct, 1st 0,21ct
    Gästbok
    Brudklänning
    Brudens skor
    Handväska
    Smycken
    Bruddnäbb 1 klänning
    Kyrka, Präst, Kyrkstuga
    Champanjeglas
    Servetter, Engångsglas, Papptallrikar

sen den övriga listan med restaurang, mat, dryck, kläder, blommor, fotograf etc. allt sånt är redan valt. vi vet vilka frukter och hur många vi skall ha chokladdoppade till mottagningen. Vi vet vad vi skall skåla i. Vi har bokat bröllopssviten. vi vet klockslag och allt, musik, psalmer etc..
    Så om vi ville skulle vi kunna luta oss tillbaka och bara boka o köpa det som står på listan så skulle allt vara klart. Men vi väljer att avvakta med mycket, känns inte som om det är bråttom. vi tar en sak i taget på listan och arbetar av efter att vi känner oss helt säkra på det.
    För ett par dar sedan var vi tex och provåt på den restaurang vi skall äta på. JÄttegod mat, har inte bokat den än, men kommer göra det lite längre fram.

• Noomi

Gerda :D
    Lite perfektionist måste man ju vara, kan inte lägga allt krut på trycksakerna! :D
    Men jag är väldigt avis på er som har en vattentät plan, vi har ju ingen back up alls. Får försöka lösa det där.
    Thailand funkar nog utmärkt med barn. Var där för 7 år sedan och jag kan inte tänka mig att det skulle kunna krångla.

Svar på tråden Sommar 2007 # 3