Inlägg från: Noomi |Visa alla inlägg
  • Noomi

Sommar 2007 # 3

Hejsan på er! Skönt att se att våran tråd lever vidare i nya formationer!
    I veckan bestämde vi oss för en ny vigselplats. Vi hade ju redan kollat ut en fin liten klipphäll men när vi var ute och rekade hittade vi ett ännu bättre ställe, 8 meter åt vänster. :D
    Annars har det inte varit så mycket bröllopsplanering, förutom att jag bokat en toppenfrisör.
    Eller jo, bröllopsresa är det heta samtalsämnet just nu. Vi har nästan helt och fullt bestämt oss för Malaysia, känns toppen!

• Noomi

Gerda :D
    Lite perfektionist måste man ju vara, kan inte lägga allt krut på trycksakerna! :D
    Men jag är väldigt avis på er som har en vattentät plan, vi har ju ingen back up alls. Får försöka lösa det där.
    Thailand funkar nog utmärkt med barn. Var där för 7 år sedan och jag kan inte tänka mig att det skulle kunna krångla.

• Noomi

Oh, Micronesien! Eftersom pengarna tryter nu har jag planer på att kånka runt på bebisar i Söderhavet så småningom. :D

Ja, vi kommer nog på nån back up så småningom. För efter gårdagens dyngblöta a la feberfrossabesök på marknaden har jag kommit fram till att regnar det ska vi vara inomhus!

• Noomi

Ja, det är sommar... och jag försöker skaffa jobb. Det är väl vad jag sysslar med (fast jobbsökande är misstänkt likt strandpressande i mitt fall).
    Till hösten när jag har jobb, då kommer jag sitta här hela dagarna igen! :D

• Noomi

Gerda - Vad skönt!! Vad är det för fotograf ni ska ha?

• Noomi

Gerda - Skönt om A slipper vara nervös. Jag är bara nojig över att O ska köra med de sedvanliga "fotofulminerna" han automatiskt tar till så fort en kamera är i närheten.

Clobberella - Näe, jag har nog inte heller tid att hänga här då. Var bara ett försök att vara lite rolig, men jag lyckas aldrig vara rolig eller ironisk (så att det framgår) i skrivet tillstånd. :D ;)

• Noomi

Gerda - Vilken idé, stand in! Funderar på om inte Robbie kan tänkas vilja ställa upp?! :D
    Nej då, jag tror han kommer sköta sig och för i alla fall tillfället lägga av med fulminerna. Bra med övning också, och kalasfina bilder på magen såklart!!

Clobberella - Det här går verkligen inget bra! :D Jag kommer att jobba med datorer (med största sannolikhet) och menade då att ist för att jobba sitta och häcka framför BT dagarna i ända (enda?).
    Jag kanske ska bibefoga videoklipp till alla mina skämt så att man får med tonläge och kroppsspråk också. :D

• Noomi

lightfish - Jag vill också se klänningar, maila! :)

Clobberella - Har du försvunnit från FL?

• Noomi

Clobberella - Haha, ja FL tar på krafterna ibland. Lite väl många hormonstinna damer på samma ställe. :D
    Inte för att BT är mycket bättre ibland... såg din #%#"#*-tråd, bra! :)

• Noomi

Jepp, håller med!

Men ändå... du får nog pallra dig tillbaks till FL nångång så man kan få spana in lite bilder och sånt. Vill ju se hur planerna fortskrider! :)

• Noomi

Tjohoo, alltid kul när det blir så. Är ruskigt nyfiken på den där klänningen, och grymt imponerad av att du ska sy den själv!
    Själv är jag en sån där som bör hålla sig till designen istället för tillverkningen av kläder. Jag har full tilltro till mina talanger inför ett klädprojekt, men sen slutar det alltid med att jag glömt att sy med stretchsöm eller nåt. :D

• Noomi

Vad kul lightfish, låter urtjusigt!!

• Noomi

Den var jättefin! Den har jag inte sprungit på tidigare. Har du bild på underdelen också?

• Noomi

Den såg jättefin ut, snyggt med tyll!
    ...eller vänta nu, den jag kollar på har ingen slöja med?

• Noomi

Själv börjar jag bli mer och mer förtjust i deras 929... blir ju bra mycket billigare om inte annat. :)

• Noomi

Ah, ok. Svårt att säga, kan bli jättesnyggt och kan bli för mycket. Du får väl ta och prova den tillsammans med klänningen innan du shoppar. :)

• Noomi

Puff för tråden!

Hur går det för alla i planerandet? Igår var det ett år kvar för mig och O, skoj!
    Har fortfarande inte fått offert från resebyrån, känns lite surt. Ska påminna honom på måndag har jag tänkt.
    Annars funderar jag mest på klänning (ok, jag funderar nästan jämt på klänning), ska bli grymt roligt att gå och prova sen... ska bara träna bort mina fladderarmar först! :D

• Noomi

Håller med Stefans fästmö angående klänningsköp. Tror absolut att man ska vänta tills man når önskad vikt, eller nöja sig med den vikt man har.

... men fasen vad segt det är att gå ner! :D

• Noomi

fiolio - Välkommen. Så du är en Tidaholmsbrutta, vad kul! Jag bodde där i två år när jag studerade på Helliden.

Kan ju passa på att kolla vad vi har klart, kan vara bra med en sammanställning.
    Bokat:
    Festlokal
    Fotograf
    Band
    Hår/smink

Inköpt:
    Skor
    Håraccessoar
    Brudväska
    Örhängen

Bestämt:
    Gästlista (nästan iaf)