• Svar på tråden Sommar 2007 # 3
  • Clobberella

Nej det enda som funkar är ju att äta mycket av det man ska äta... men inte roligt att äta när man redan är mätt...
    Får väl ha lite gå-upp-mån i klänningen i fall det skulle bli ett par kilo till.

Men men, man ska vara glad så länge man är frisk!

• lightfish

Hej tjejer!

Ah... Klänning och vikt... Tja, jag har ju köpt min och får snällt se till att hålla mig till min nuvarande vikt (den pendlar med ca två kg ner..) De frågade mig om jag inte var rädd för att gå upp... Eh...jag kämpar för att behålla min vikt.

Nu ska vi "bara" boka fotograf samt festlokal... Lite sent ute men vad ska man göra när N inte tycker det är tillräckligt nära inpå? Jag tänker ju inte göra allt eftersom vi är två som ska gifta oss ;)

• Snö brud

lightfish
    Vad har ni för funderingar gällande lokal?
    Har ni hittat någon ni är intresserad av?

Ett tag var jag sugen på Oscarskyrkan (samma församling som er kyrka), men några kompisar han före...

• lightfish

Nyfiken brud

Vi vill ha något som ligger nära grönområde/park så att barnen kan gå ut och leka om de ledsnar totalt. Det är svårt också att hitta något som priserna inte springer iväg... Vi är inte ute efter något avancerat utan vill ha sittande förrätt, varmrättsbuffé och sen tårta samt kaffe och te...

Sen vill man gärna ha en lokal som är ljus och luftig samt fina (läs fräscha) möbler. Spelar ingen roll om det är modernt eller om det är mer mot det klassiska...

Själv då? :)

• Snö brud

lightfish
    Ja ska man vara i stan så drar priserna iväg.
    Har kollat upp det mesta känns det som.
    Hade vi valt Oscarskyrkan så hade jag velat ha festen på typ Hasselbacken eller Skansen.
    Men nu ska vi nog gifta oss i S.t Jacobs kyrka (kungsträdgården) så spaningarna efter en bra lokal går vidare

• Snö brud

Nu har vi bokat:
    Kyrka
    lokal
    fotograf
    konditor till tårtan

Hur ligger ni andra till?

• Snö brud

Nu har jag smink/hår prel bokat oxå hihi.

• fiolio

Hej alla blivande brudar! är ganska ny här inne och upptäckte denna tråd idag. Ska själv gifta mig med min karl 30:e juni 07. Längtar! men samtidigt vill man att tiden ska gå långsamt för det är ju så grymt roligt att planera och ha allt framför sig.
    Än så länge har vi klart:
    kyrka
    festlokal
    präst
    gästlista
    tärnor
    bestman
    catering
    (tror att jag har hittat en klänning jag vill ha)

känns som att det är det viktigaste att ha ordning på redan nu. Någon som ser att jag missat nåt viktigt som borde göras omgående kanske?

• Snö brud

fiolio
    Känns som du har fått med det viktigaste
    Vart ska ni gifta er?

• fiolio

Nyfiken brud
    Vi gifter oss kring mina hemtrakter utanför tidaholm i Valstadkyrka. En relativt liten kyrka men så himla mysig! Vi kommer vara mellan 80-100 personer och det får plats utan problem. Tvärs över den lilla vägen så ligger den gamla prästgården på en otroligt vacker och lummig tomt med en å rinnandes vid sidan. Där tänkte vi ha bröllopsfesten. Ett stort parytält ute i trädgården till middagen (buffé och tårta)sen flyttas festen in till huset, som numera är omgjort till ett vandrarhem. Kanonmysigt och gott om plats att ha en härlig fest på, en underbar stor altan som vi tänkte ha dansgolvet på. SEn kan även ett 20 tal av gästerna sova över där också vilket är perfekt eftersom många kommer långväga. Finns boulebanor på baksidan som säkert kan komma att uppskattas av en del gäster, samt flera stora grillar där vi tänkte servera nattamat ute i trädgården. Bara att hålla tummarna så vädergudarna är med oss!

När gifter du dig Nyfiken brud? (du kanske har skrivit det redan, men jag frågar i alla fall

• fiolio

Nyfiken brud
    Tittade runt på denna tråd och såg ditt datum. Ungefär en månad efter mig då. Härligt mitt i sommaren!

Vad bokade ni för lokal sen?

• Noomi

fiolio - Välkommen. Så du är en Tidaholmsbrutta, vad kul! Jag bodde där i två år när jag studerade på Helliden.

Kan ju passa på att kolla vad vi har klart, kan vara bra med en sammanställning.
    Bokat:
    Festlokal
    Fotograf
    Band
    Hår/smink

Inköpt:
    Skor
    Håraccessoar
    Brudväska
    Örhängen

Bestämt:
    Gästlista (nästan iaf)
    Toast master
    Vigselplats
    Catering

Tror det var allt, hmm....

• fiolio

Noomi
    Tack för välkomnandet! eller vad det nu heter
    Är en riktig tidaholmsbrutta ja! Hellidensslott är ju fantastiskt fint och först funderade vi på om man skulle kunna få hyra det och ha bröllopsfesten där, men det fick man tyvärr inte. Men det kommer bli kanonbra nu också!

Var och tittade på klänningar idag i växjös lilla brudbutik. (bor i växjö) men hittade ingenting som jag riktigt fastnade för.

Har däremot hittat väldigt fina klänningar på www.brudklanningar.se
    Någon som har erfarenhet av dem kanske?

• Snö brud

fiolio

Kan inte säga namnet på lokalen då jag har många vänner som snokar här inne hihi.
    Men den ligger inne i Sthlms city en fin festvåning.

Noomi

Du hade ju hunnit med massor jag som tyckte jag hade gjort mycket hihi.

• Stefans fästmö

Halloj tjejer! Nu börjar det röra lite på sig för min/vår del... Jag var o klippte mig häromdan hos den frisör jag fått rekommenderad o blev mycket nöjd, så bokade tid för uppsättning/brudklädsel. Från 1700 kr, glömde fråga om det är inkl sminkning o skumpa, ska ringa o kolla det snart... Min syster som ska vara tärna sa att hon kunde kolla det med skumpan, för annars skulle hon fixa det... Kul att hon tänker på det! :)

Idag var jag även o fixade naglarna för att testa hur det är, lite ovant att skriva med så långa naglar på alla fingrar! Jag brukar ha några långa i taget, några är alltid korta för att de brutits av, men nu är alla långa, inkl tummarna, känns konstigt... men bra! :D Har inte bokat tid där men tänker göra det rätt snart, har iaf bestämt.

Sen har jag sammanställt de cateringfirmor jag pratat med o räknat på prisskillnader. Vi ska förmodligen anlita en av dem till min examensfest o om de är bra väljer vi nog dem till bröllopet. De andra två som vi väljer bland har restaurang oxå, kanske går dit o äter inkognito för att kolla kvaliteten... ;)

Kul när det händer nåt! :D :D

• lightfish

*muttrar* När man för en gångs skull kan sitta så går det inte att se nya inlägg på flera timmar :(

• Gerda

Trakasserar denna tråd med ;) SÅ GLAD!

Hallå tjejer!

Massor på jobbet såklart nu när jag ska lämna över till näste man. Var i helgen i Örebro och igår träffade vi kocken som äger festlokalen och som arrangerar brøllopet!

Han motsvarade ALLA våra (mina ;) ) förväntningar på god service, proffsighet, erfarenhet etc etc... Det kommer att bli super!

Nu blev vi rikigt sålda på en lyxig grillbuffe - där gästerna serveras direkt från grillen.

Då ser upplägget lite ut så här - cirkus-cirkus! :

16:00 Mini-vigselceromoni med närmaste familjen - borgligt, snabbt och en stund med familjen.
    16:30/16:45 Gästerna anländer - brudskål och tapasbord (motsvarar lite førrättsordningen)
    18:00-20:30/21:00 Middag - Grillbuffen och efterrätt --- Jag är sugen på tiramisu som kocken är känd för ;D
    21:30 Bröllopstårta
    Därefter dans etc.

Vi räknar med vackert väder så kommer vi att ha middagen på den stora vackra altanen, kocken grillar i ena änden. Blir det dåligt väder så sitter vi inomhus som också är fint, men det var verkligen vackert på altanen igår trots øsregn och blåst så var det vindstilla och otroligt mysigt med infravärmen. Det är utsikt øver ån och den jätte fina trädgården så jag bara längtar nu!

Nu kan jag också sitta med detaljplanering av dukning och bordsplacering när jag vet att de har runda bord som vi helst ville ha... SÅ KUL! Nu kan allt i skallen börja planeras på allvar... när jag nu orkar efter jobbet vill säga... ;)

• Stefans fästmö

Gerda

Vad härligt det låter! Kul att det passar så bra!! :)

• Gerda

Stefans fästmö

Ja, det känns riktigt bra... sen vet man aldrig vad hormonerna ställer till med för mig (älskar kött just nu, så jag var inte svårövertalad...) Vi har ju egentligen tänkt en 3-rätters men detta verkar kunna ordna sig till mittemellan buffe/sittande middag ändå... :)

• Gabbies

Hmm jag måste nog kontakta våran festlokal snart.. det är dom ska fixa maten också..

Svar på tråden Sommar 2007 # 3