Inlägg från: fiolio |Visa alla inlägg
  • fiolio

Sommar 2007 # 3

Hej alla blivande brudar! är ganska ny här inne och upptäckte denna tråd idag. Ska själv gifta mig med min karl 30:e juni 07. Längtar! men samtidigt vill man att tiden ska gå långsamt för det är ju så grymt roligt att planera och ha allt framför sig.
    Än så länge har vi klart:
    kyrka
    festlokal
    präst
    gästlista
    tärnor
    bestman
    catering
    (tror att jag har hittat en klänning jag vill ha)

känns som att det är det viktigaste att ha ordning på redan nu. Någon som ser att jag missat nåt viktigt som borde göras omgående kanske?

• fiolio

Nyfiken brud
    Vi gifter oss kring mina hemtrakter utanför tidaholm i Valstadkyrka. En relativt liten kyrka men så himla mysig! Vi kommer vara mellan 80-100 personer och det får plats utan problem. Tvärs över den lilla vägen så ligger den gamla prästgården på en otroligt vacker och lummig tomt med en å rinnandes vid sidan. Där tänkte vi ha bröllopsfesten. Ett stort parytält ute i trädgården till middagen (buffé och tårta)sen flyttas festen in till huset, som numera är omgjort till ett vandrarhem. Kanonmysigt och gott om plats att ha en härlig fest på, en underbar stor altan som vi tänkte ha dansgolvet på. SEn kan även ett 20 tal av gästerna sova över där också vilket är perfekt eftersom många kommer långväga. Finns boulebanor på baksidan som säkert kan komma att uppskattas av en del gäster, samt flera stora grillar där vi tänkte servera nattamat ute i trädgården. Bara att hålla tummarna så vädergudarna är med oss!

När gifter du dig Nyfiken brud? (du kanske har skrivit det redan, men jag frågar i alla fall

• fiolio

Nyfiken brud
    Tittade runt på denna tråd och såg ditt datum. Ungefär en månad efter mig då. Härligt mitt i sommaren!

Vad bokade ni för lokal sen?

• fiolio

Noomi
    Tack för välkomnandet! eller vad det nu heter
    Är en riktig tidaholmsbrutta ja! Hellidensslott är ju fantastiskt fint och först funderade vi på om man skulle kunna få hyra det och ha bröllopsfesten där, men det fick man tyvärr inte. Men det kommer bli kanonbra nu också!

Var och tittade på klänningar idag i växjös lilla brudbutik. (bor i växjö) men hittade ingenting som jag riktigt fastnade för.

Har däremot hittat väldigt fina klänningar på www.brudklanningar.se
    Någon som har erfarenhet av dem kanske?

Svar på tråden Sommar 2007 # 3