Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

Sommar 2007 # 3

Mejla! :D

Det är ju EM!!!

:D :D :D

• Gerda

Duchess

Hej o välkommen! Så kul att ni hunnit med en massa redan! Grattis till förlovningen!

• Gerda

Åh hjälp Cloberella vad du är duktig! Go for it! Å provmodell i fultyg kommer att underlätta massor sen när riktiga modellen ska tilverkas!

Jag som inte ens orkat lägga upp benen på hängselbyxorna! Men ikväll ska dem sys upp... annars får jag frysa på jobbet i kjol!

• Gerda

Ja, fast de går alla bara till knäna *brrrrr* på mitt kontor!

Ja! Om det är nån gång du borde sy nogrannt så är det till bröllopsklänningen!

• Gerda

Lightfish

Så kul tjejen att du är klar med viktiga garderoben!!!

Jag gillar ju Lilly-toppen jätte mkt, om det blev den som jag tänker på! Måste sig dig i hela galleriet snart!

• Gerda

Jaaaa så fint!

I reklambilden i Bröllopsguiden så har tjejen en spetsslöja från huvudet och som ramar in ansiktet, går ända ner långt långt... just till den toppen. Jätte skirt och kvinnligt!

• Gerda

Afrodite_Aug-07

Vad roligt! Hur har du tänkt dig din ring?

Själv måst jag nog vänta till februari åtminstonne eftersom jag måste veta om min ring ska förminskas eller behålla storleken efter barnet. *längtar*

• Gerda

Afrodite Aug 07

Ja! Har nog frågat dig förut ;) *teflonminne*

Ja, har hört att det är så. Har pratat med smeden och blir det så att jag kan ha min stlk 16 hela grav så tar vi nog och tillverkar i den storleken, så går det att förminska senare, om än lite mer jobb på vigselringen. Just nu blir den bara större och större och jag är v.28 nu.

• Gerda

Afrodite Aug 08

Hehe, inte fingrarna, ringen blir större :) BM säger dock att jag borde svälla upp när som helst... vilket hon sagt sen v.20 ;) Men men... Iaf skönt att jag fortfarande kan ha ringen på mig, skulle kännas så naket annars.

:) Blir du sugen igen kanske? Det är ju helt underbart mysigt, den är igång hela tiden o leker rövare!

• Gerda

:) Det låter väldigt bra! Två barn är nog alldeles väldigt bra och de är små än! Du får då access till att gosa och snutta på bebisar ändå! Förstår ju nu vad alla som varit gravida säger om graviditeten och magen. Det är verkligen speciellt.

Vet ju nu hur alla har känt, som man tidigare bara sett gå med stora drömska leenden och stora magar!

• Gerda

Trakasserar denna tråd med ;) SÅ GLAD!

Hallå tjejer!

Massor på jobbet såklart nu när jag ska lämna över till näste man. Var i helgen i Örebro och igår träffade vi kocken som äger festlokalen och som arrangerar brøllopet!

Han motsvarade ALLA våra (mina ;) ) förväntningar på god service, proffsighet, erfarenhet etc etc... Det kommer att bli super!

Nu blev vi rikigt sålda på en lyxig grillbuffe - där gästerna serveras direkt från grillen.

Då ser upplägget lite ut så här - cirkus-cirkus! :

16:00 Mini-vigselceromoni med närmaste familjen - borgligt, snabbt och en stund med familjen.
    16:30/16:45 Gästerna anländer - brudskål och tapasbord (motsvarar lite førrättsordningen)
    18:00-20:30/21:00 Middag - Grillbuffen och efterrätt --- Jag är sugen på tiramisu som kocken är känd för ;D
    21:30 Bröllopstårta
    Därefter dans etc.

Vi räknar med vackert väder så kommer vi att ha middagen på den stora vackra altanen, kocken grillar i ena änden. Blir det dåligt väder så sitter vi inomhus som också är fint, men det var verkligen vackert på altanen igår trots øsregn och blåst så var det vindstilla och otroligt mysigt med infravärmen. Det är utsikt øver ån och den jätte fina trädgården så jag bara längtar nu!

Nu kan jag också sitta med detaljplanering av dukning och bordsplacering när jag vet att de har runda bord som vi helst ville ha... SÅ KUL! Nu kan allt i skallen börja planeras på allvar... när jag nu orkar efter jobbet vill säga... ;)

• Gerda

Stefans fästmö

Ja, det känns riktigt bra... sen vet man aldrig vad hormonerna ställer till med för mig (älskar kött just nu, så jag var inte svårövertalad...) Vi har ju egentligen tänkt en 3-rätters men detta verkar kunna ordna sig till mittemellan buffe/sittande middag ändå... :)

Svar på tråden Sommar 2007 # 3