Inlägg från: London wedding |Visa alla inlägg
  • London wedding

Fel att låta gäster ge bidrag?

Skulle sjalv aldrig kunna med att be om kuvert avgift, spelar ingen roll om folk sager att det ar mycket battre an en present. Personligen skulle jag da antigen bjuyda farre gaster eller fixa med allt mat sjalv - har man mycket tid och stor frys ar det inga problem. Skulle sjalv vilja ha en informel pick nick mottagning med god hemlagad mat och mycket vin men det har min blivande satt stop for...

• London wedding

Bor i Stobrittanien sedan 10 ar dar folk skulle fa dandimpen om man begarde en avgift sa antar att jag inte ar sa objektiv. Ar det vanligt att ta kuvert avgift?

Sager dock som forrut att folk i Sverige bryr sig aldeles for mycket om vad andra tycker och tanker. Kolla laget med era narmaste slaktingar och vanner och hor vad de tycker ifall du ar orolig att det ska bli varsta diskutionen.

• London wedding

Vafor inte be om bidrag till brollopsresan? Om sen lite gar till sjalva festen sa gor val det ingenting. Tyvarr sa vet du da inte hur stor budget du har men det vet man kanske inte heller med en kurverts avgift eftersom alla kanske inte kommer.

Svar på tråden Fel att låta gäster ge bidrag?