• morgondagg

Jag vill ju bli smal!

Vet du vad? Jag är inte så stor och behöver aldrig gå ner mer än max fem kilo när jag har såna perioder. Men jag har läst massvis, och testat diverse varianter. Att bara äta normal mat och röra på sig mycket är det absolut bästa. Gå en promenad varje morgon. Tycker du om att jogga, gör det istället. Vardagsmotion. Köp ett par snygga skor som du kan ha ofta och gå dit du ska. Cykla kanske till jobbet nu när det är varmt. Promenera nånstans och ät på lunchen. Ta en kvällsrunda istället för sofflocket. Ät normalt nyttigt. Så som man lärde sig som barn. Ät upp grönsakerna annars får du inte gå från bordet. Mycket frukt och grönt. Strunta i pommes och stek inte i så mycket smör. Ät potatis. Självklart är inte det onyttigt. Hur många år har mänskligheten inte ätit det? Fetma fanns nog inte för hundra år sen. Inte sån vi har nu iaf. Skippa all läsk och drick vatten. Lägg i citron ifall det blir tråkigt. Blir du hungrig på stan så köp en banan. Eller nån annan frukt. Inget socker bara för att. Köp lite druvsocker att ha med dig isåfall.
    Lycka till

Svar på tråden Jag vill ju bli smal!