• drömbrud

Jag vill ju bli smal!

Uach!

Jag vet inte vad jag ska göra!
    Jag har försökt och försökt! Vad ska jag göra. Jag vill hinna gå ner 15 kilo! Ja, 15 kilo!!!

Jag höll på med GI ett tag, rasade 5 kilo, superglad. Men nu har jag gått upp dem igen pluss 4 kilo!!!

Vad ska jag göra!!
    Jag vill gå ner i vikt, fort, nu!!!
    Snälla någon hjälp mig, jag mår så himla dåligt. Jag vill knappt gå ut med mina kompisar. Och jag vill inte att min M2B ska skämmas för mig!!! Jag vill inte skämmas för mig.

Vad ska jag göra!?!!?!?

• Svar på tråden Jag vill ju bli smal!
  • morgondagg

Vet du vad? Jag är inte så stor och behöver aldrig gå ner mer än max fem kilo när jag har såna perioder. Men jag har läst massvis, och testat diverse varianter. Att bara äta normal mat och röra på sig mycket är det absolut bästa. Gå en promenad varje morgon. Tycker du om att jogga, gör det istället. Vardagsmotion. Köp ett par snygga skor som du kan ha ofta och gå dit du ska. Cykla kanske till jobbet nu när det är varmt. Promenera nånstans och ät på lunchen. Ta en kvällsrunda istället för sofflocket. Ät normalt nyttigt. Så som man lärde sig som barn. Ät upp grönsakerna annars får du inte gå från bordet. Mycket frukt och grönt. Strunta i pommes och stek inte i så mycket smör. Ät potatis. Självklart är inte det onyttigt. Hur många år har mänskligheten inte ätit det? Fetma fanns nog inte för hundra år sen. Inte sån vi har nu iaf. Skippa all läsk och drick vatten. Lägg i citron ifall det blir tråkigt. Blir du hungrig på stan så köp en banan. Eller nån annan frukt. Inget socker bara för att. Köp lite druvsocker att ha med dig isåfall.
    Lycka till

• drömbrud

Jo jag vet, men det känns så. Jobbigt

Usch!!

• vixen not a tramp

morgondagg
    Klockrena tips!!!

• InaHjärtarAdam

jag är med i www.tappa.se och det verkar jättebra! prova det!
    det har iofs inte gett något resultat ännu, men jag har bara varit med i några dagar... hehe..

• drömbrud

Jag menar. Känner du någon som gått med där?

• picachu

Träna. Ingen över-en-natt-lösning, MEN:

* När du tränar utlöser kroppen signalsubstanser som får dig att känna dig glad. Är man glad känner man sig snygg.

* När du tränar får du bättre hållning. Du ser snygg ut.

* När man tränar ökar man saldot på sitt hälsokonto. Det är bättre att vara mullig och träna regelbundet än att vara smal och inte träna alls.

* När man tränar får man en mer långvarig effekt. Muskler förbränner fett och det är bättre att gå ner i fett än i vätska.

För mig känns det som en mindre uppoffring att gå och träna ett par gånger i veckan än att avstå från livets alla godsaker. En glad picachu är en picachu som dricker sina öl och äter sin pizza, men som släpar sig på friskis då och då.

Lycka till!

• drömbrud

Jag är 174 och väger gripande 86 kilo!!! 86 kilo!!! Jag brukade väga 72...Det var alldeles lagom

• drömbrud

aah det är just det! Jag ar gåt på friskis och gymman och allt. Simmat flera ggr i veckan., Men alla jag gör sådant med bangar! Så trisst! Alla lämnar mig kvar på mina kämparförsök mot kilona!!
    Så trisst

• picachu

Mi Vida, du kan väl gå själv?
    Det här är nånting du bör göra för DIN skull, och ingen annan kan göra det åt dig?
    Eller så kan du efterlysa en träningspolare här på forumet som bor i din stad, som känner samma behov som du och ni kan motivera varandra?

Svar på tråden Jag vill ju bli smal!