• Flinga

Varningar för häst och vagn?

Hej,

Sambon och jag håller på och snackar transport från kyrkan. Jag är inne på häst och vagn med sambon oroar sig för oväntade komplikationer såsom regn, bukettätande hästar, blåst, allergi, lukt som sätter sig i kläderna, hästbajs, skenande hästar i trafiken etc.

(Sambon är hästallergiker, men inte allvarligt och känner inget av det om han tar sina piller.)

I övrigt tycker han att häst och vagn är en romantisk idé.

Ni som redan har gift er och hämtades med häst och vagn, blev det några komplikationer? Och ni som hämtades av någonting annat, har ni några kul idéer?

Någonting som absolut inte rekommenderas?

• Svar på tråden Varningar för häst och vagn?
  • Flinga

Grejen är att sambon har sett ett inslag på Americas funniest videos där hästen smyger sig på bruden bakom axeln och snor hennes bukett.

Personligen hade jag inte blivit särskilt ledsen om det hade hänt, det kan man väl unna en trotjänare på sin bröllopsdag. Fast taggiga rosor kanske inte är helt bra för hästar förstås.

Är det någon som har några andra tips på transporter som alternativ, om det skulle visa sig att stormen Elin drar in över Skåne just den veckan vi gifter oss.

Vad kostar olika alternativ på ett ungefär? Veteranbil till exempel. Eller limo?

• Flinga

Stormen Elin är en helt nyuppfunnen storm som med 100% säkerhet kommer att befinna sig över nordvästra Skåne på vår bröllopsdag om vi väljer häst med öppen vagn.

Nej nu är jag negativ. Det kommer att vara lagom sol och lite molnigt. Det är väl så det ska vara, ställa in sig på sol och förbereda för Stormen Elin. För säkerhets skull.

• Flinga

För resten, jag glömde tacka för länken. Tusen tack!

• Flinga

Vid närmare eftertanke får man kanske begränsa sambons åtkomst till fjärrkontrollen när AFV går. Annars kanske han inte vågar gifta sig alls.

Svar på tråden Varningar för häst och vagn?