• aa_s_a

P-piller och kräkningar..

Jag äter p-piller, men nu har jag kräkts och haft diarré någon natt p.g.a. vätskebrist. Jag och min sambo har inte tänkt mer på det utan haft sex som vanligt (eller ja, mer än vanligt, för vi har haft semester).. Nu blev jag så orolig, tänk om jag blivit gravid? Hur stor är sannolikheten för något sådant, p.g.a. mina kräkningar och diaréer?

grejen är den att jag ätit 2 p-pillerkartor i följd för att vi varit på semester och första gången jag kräktes och hade diarré var när jag åt den första av de två kartorna..

Ska ha mens, om allt går som planerat, om 2 veckor ungefär, när den andra kartan är slut..

• Svar på tråden P-piller och kräkningar..
  • aa_s_a

jo jag vet egentligen det, men vi tänkte inte på det och dessutom var vi utomlands när jag kräktes en av gångerna.. Men när är det tid att ta gravtest i så fall?

• aa_s_a

M.B: Jag har ätit de här p-pillren i flera år, så det är inte de jag har spytt av, utan det var andra orsaker.. Får väl hoppas att det faktiskt inte är så lätt att bli gravid om man råkar spy någon gång då!

• aa_s_a

Nu har jag fått någon konstig mellanblödning, det brukar jag aldrig få! Och det känns inte som när jag får mens heller, jättemärkligt!

• aa_s_a

Mwn vi har redan bestämt också att vi inte kommer behålla barnet om jag skulle vara gravid.. Det är egentligen mot våra principer men det kommer bli så..

• aa_s_a

Jag tar tabletten på kvällen och kräktes på natten..

• aa_s_a

Och sen kräktes jag 2 nätter i sträck också..

• aa_s_a

Testade mig nu och det visade negativt..

• aa_s_a

soomzy: Jag har gjort gravtest och det visade negativt, får väl bara se om mensen kommer som den ska nästa vecka också!

Svar på tråden P-piller och kräkningar..