• Tärnan_

Panik!

Vill ordna en suverän möhippa till min bästa vän som gifter sig i oktober i umeå och skulle behöva några saftiga tips! vill göra något fartfyllt (ufk´s plan är sönder så fallskärmshoppning går tyvärr inte)..och sedan kanske lugna ner med SPA? Finns det ingen annat SPA än IKSU´s? Hoppas ni kan hjälpa mig! /My

• Svar på tråden Panik!
  • Mallis07

Har inte en del skönhetsslonger typ bubbelpool och sånt? Typ Wilmas? Någon liten behandling eller fransfärgning där kanske skulle vara nåt?
    Annars kan man väl rida (förutsatt att bruden inte gör detta i vanliga fall), vinprovning/chokladprovning... Eller boka ett tjejrum på Stra hotellet och bo där under möhippan, då får man ett kuponghäfte med lite saker också...

• Tärnan_

Det där med hotellet lät ju skoj. vad är det för kuponghäfte man får?! Finns det ¨något ställe man kan forsränna på?

• Hemlunda

Man kan forsränna i Vindelälven. Men det är ju en bit dit. Sen finns det ju gocart..

• Janka

Skogsgläntan tror jag har en del aktiviteter (kolla deras hemsida) - det är nog egentligen ett annat företag som står för aktiviteterna men kolla upp via Skogsgläntan - de har väl typ paintboll, femkamp och sånt. Ligger några kilometer från Umeå tror jag.

Sotarn har forsränning i närheten av Vännäsby, de har även en del andra aktiviteter tror jag.

Ring turistbyrån och fråga efter aktiviteter.

Om det ska vara riktigt Spa så är det nog bara IKSU, men en relaxavdelning med pool och bastu kanske finns på fler ställen. USM hade det för många år sedan i alla fall.

• Mallis07

Luftballong kan man ju flyga också! Tror det ingår ett glas champagne,men det är lite beroende på väder ifall de kan gå upp eller inte...
    I kuponghäftet tror jag det ingår bla. en sminkning på Body shop...bäst att ringa och höra innan!

• Tärnan_

Låter spännande! Det borde finnas något bodaborg liknande i umeå men det gör det väl inte? så man hade kunnat ha tävlingar å sånt? hur mycket pengar tycker ni man max ska lägga på en möhippa?

• Mallis07

Själv tycker jag inte man ska lägga mer pengar än att alla som vill har råd att vara med!

• Tärnan_

Det håller jag fullständigt med om!!är ju roligare om man kan vara fler också,pengar ska inte utgör något hinder. men det hade klart varit kul och göra en spektakulär resa elelr dylikt ;)

• Ninno - 79

jag blev hippad i lördags, och ett par tips som jag uppskattade riktigt mycket var att åka till skjutbana och skjuta, samt att få prova på att köra travhäst! Det var riktigt riktigt roligt!! Har ni möjlighet till nån sådan aktivitet är det ett hett tips!!

• Tärnan_

Skjutbana! det lät spännande! skjöt alla som var med då? eller bara du som blev hippad?! undrar vad något sånt skulle kosta..? travhäst tror jag är lite svårare å fixa i umeområdet tyvärr! tackar för tipsen iaf :D

Svar på tråden Panik!