hur mycket väger ni som är runt 163cm?
Evelina, jag anser mig inte normalviktig idag utan jag är fet, men vill skriva några rader ändå. :)
Jag är 164 cm och när jag vägde under 60 kg var jag läskigt spinkig och såg förskräcklig ut! Ja, ungefär som en häxa med spetsig haka och näsa. Min idealvikt ligger nog runt 75-78 kg, då ser jag normal ut - men enligt alla skalor så är det på tok för mycket. Som sagt, det är väldigt individuellt, det visas inte minst här i din tråd.
Nu väger jag 50 kg för mycket och jobbar på att gå ned. Dock inte genom att banta utan genom att lägga om för livet avseende mat och vardagsmotion. Får hjälp av medicinen Reductil, vilken gör att min kropp på ett bättre sätt förstår när jag är mätt. Som sagt, har gått ned 10 kg och har 50 kg kvar.
Det är märkligt, detta med vikt. Jag kan titta på TV med familjen eller vänner och se på dessa amerikanska viktnedgångsprogram av alla sorter. Jag ser jättefeta människor som väger mycket mindre än vad jag gör. Trodde jag hade en självuppfattning som gör att jag ser mig själv som smalare än vad jag är - men min familj och vänner (som är ärligt uppriktiga på gott och ont), kan inte fatta att jag väger så mycket som jag gör.
Som sagt, vikten är nog väldigt individuell.