• eve-lina

hur mycket väger ni som är runt 163cm?

Håller på och bantar för fullt...och räknade nyss ut mitt BMI. Enligt samma tabell bör min önskvärda vikt ligga runt 55-60kilo...har absolut inget emot att väga 55kilo men men tyckte det lät väääl lite för att vara normalt, 60kan jag gå med på...

hur mycket väger ni som är 163cm långa och anser er normalviktiga??

• Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?
  • Hallonsylt

Jag är 162 lång. Jag väger 58 och det känns helt okej. Jag har stora bröst och breda höfter, men en platt mage... Men visst önskar jag vissa dagar att jag vore 3 kg lättare...

• M.B.

Mitt svar är nu lite OT (sorry!!!), men nog tycker jag att BMI-tabellen inte alltid är att lita på. Själv är jag 1,80 lång och skulle få väga mellan ca 62 - 77 kilo för att anses normalviktig. Jag har vägt 62 kilo, men måste säga att jag då såg ut som ett levande benrangel. Jag mådde knappast bra och svimmade av pga att jag var undernärd.. läkarna trodde att jag hade anorexi. Bäst mår jag när jag väger någonstans närmare 70 kilo. Och ser då fortfarande inte tjock ut.

Så det där med att gå efter BMI skulle inte jag göra.. gå efter vad DU känner är rätt för dig.. det handlar ju ändå om att må bra.

• Sara7

jag är 165 och väger 64kg. Går jag under 61 kg försvinner mina kinder och mina ögon blir enorma. Jag ser helsjuk ut då! Så jag försöker hålla mej runt 64.

• viktualia

jag är 164 och väger nog ca 85-90 kg..... överviktig men ids inte göra något åt det.. tränar lite lagom och hoppas på att klara mig undan div elände...

• eve-lina

ja jag litar inte direkt på BMI-skalan....led av anorexi när jag var yngre och vägde då som minst ca. 52 kilo (var lika lång som idag)och då mådde jag absolut inte bra och såg inte hälsosam ut....därför jag funderar....
    men sen är det väl skillnad på att svälta sig och träna/äta nyttig för att nå en viss vikt

• viktualia

jag kanske ska tillägga att min BMI brukar bli runt 33, dvs över fetmagränsen... och SÅ tjock tycker varken jag eller omgivningen att jag är... i klädstorlek drar jag oftast 44.

• l i s a

Jag är 165 väger väl just nu runt 60 kg och har lite hull. Det är så himla olika från person till person. En kompis är lika lång, väger runt 64 men är läskigt smal (ser revben tydligt på ryggen när hon står som vanligt, etc.) Jag måste väga typ 57 för att vara "normalsmal" och då har jag ändå rätt ordentliga lår och kärlekshandtag. Märkligt det där...

• Liten Snövit 2007

Jag är 1,64....väger ca 61 kilo...trivs ganska bra med det.

• Soya

Jag är 164 och väger 59, anser mig som normal medan folk tycker att jag är "liten" och "smal" och det är jag inte! Jag är normal.

• tattar-Emma

Jag är smal (vill inte säga siffror), mina revben syns inte när jag står normalt och jag anser själv att jag har hull (även om många som inte klämt på mig inte tror det). Mest har jag bara världens smalaste benstomme, har smalare handleder än en kompis som är 20 cm kortare. Så det där beror så mycket på. Man får gå på hur man känner sig tror jag, och ser ut, siffror säger så lite.

Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?