• eve-lina

hur mycket väger ni som är runt 163cm?

Håller på och bantar för fullt...och räknade nyss ut mitt BMI. Enligt samma tabell bör min önskvärda vikt ligga runt 55-60kilo...har absolut inget emot att väga 55kilo men men tyckte det lät väääl lite för att vara normalt, 60kan jag gå med på...

hur mycket väger ni som är 163cm långa och anser er normalviktiga??

• Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?
  • *Blomman*

Jag fick celluliter när jag gick upp i vikt. Har fullt av gropar i rumpa å lår men det har blivit bättre sen jag började att träna.

• Sayurii

Jag rä 163 och väger någonstans mellan 64-67 tror jag.
    Är inte nöjd, vill gå ner till 60, eller iaf tills magen försvinner. Tränar 3-5ggr/v på gym både styrka och kondition, men har efter sommaren börjat äta JÄTTEmkt godis igen vilket jag inte gjort på ett år innan så nu är jag tillbaka i skiten igen.

Litar inte heller på BMI, men stötte i våras på en barnmorska som gjorde det. Hon sa till mig att jag borde börja tänka på vikten. Vägde 70kg med kläder då.

• pickolina

*Blomman*
    Det är vanligt att man får celluliter när man går upp i vikt men alla får det inte. Att vissa får det beror på arvanslagen, hur fettet sätter sig och detta kan man få oavsett vikt. De nya rönen säger att de fått fram genom forskning att det inte är direkt länkat till viktökning. Att gå ner i vikt kan tom förvärra problemen när man väl fått dem. Det enda som hjälper är att äta bra och framförallt träna.

• Miisen

jag är 1.64 och väger 61 kg. Jag ser rätt normal ut, smal tycker vissa, fast inte särskilt. Tror jag ligger på max av min "perfekta vikt" nu, går jag upp mer komme jag att se lite tjock ut.

BMI går inte alls att lita på, bland annat därför att muskler väger mer än fett.

• mommy

Jag är 166 cm och innan jag blev gravid vägde jag 56 kg. Det var jag nöjd med. Nu är det 4 v sen ja fick min son och jag väger 63 kg. Är inte nöjd för tillfället.

• Anloy

Jag är 163 och väger 71 just nu . Ska gifta mej i Juli och ska få ner till 60kg är målet ialla fall. Hoppas på att det går. :)

• hel_ena

jag är 164 å väger 76 ska ner till 60 innan juli -07 (hoppas jag iallfall)

• Anloy

ska också ner till 60kg väger 70 idag. ca 1,5kg varje månad bör jag g å ner. Men det ska man väl ändå lyckas med tycker jag. Någon som vill ha mail kontakt så man kan peppa varandra ?????

• Nonika

Jag är en 165 och väger ca 76 kg. Typ 6 kilo för mycket tycker jag. Om jag går ner till 70 blir jag perfekt.
    Men de flesta tycker inte att jag ser tjock ut, och när jag jämför mig med lika långa tjejer som väger ca 55 kg, är det inte mycket skillnad. Så det har mycket med uppbyggnad och muskler att göra.

• missQ

Jag är 160 och väger 60 kg. Skulle vilja gå ner till 55 som jag vägde innan jag fick barn

• Flummig

Det kan vara såå olika det här med vikt. De som har ett BMI som fetma, kan vara jättemuskulösa eller i balans, och se ut at väga 10kg mindre!. Jag är ungefär 1,63cm och väger 66(pendlar från 65-67 beroende på mens ibland) men jag är väldigt muskulös och musklör väger mer än dett. När andra ska gissa på min vikt tror de jag väger 55, så det är ganska så lurigt med vikt. Se bara på Beyonce Knowles, undrar vad hon väger, hon väger nog ganska mycket (skulle gissa på 80kg) men hon är ju lång också. :)

• pickolina

Väldigt OT men eftersom det togs upp så var jag tvungen att kolla upp det... *s*

Beyonce Knowles är 170cm och väger 60-65kg enligt uppgifter på google.

• Fragancia

Hej mina vänner!

Jag är 163 cm lång och har länge vägt mellan 52-54 kg. Det senaste året har jag dock ökat lite i vikt och väger nu runt 56 kg. JAG har verkligen inte något problem med det eftersom jag fått supersnygga tuttar på köpet MEN omgivningen verkar störa sig jättemycket! Så jävla taskigt! Och då är det verkligen ingen stor uppgång!

Var på bröllop i september då en man som jag aldrig träffat förr kommer fram och säger:
    - Nämen gud, vad kul att se att ni väntar tillökning!

Träffar jag släktingar kan man vara säker på att min viktuppgång påpekas & pappa tycker att:
    - Det är JÄTTEBRA att jag har blivit så mullig!

Vad är det med folk! Jag är 163 cm och väger 56 kg. Är det mycket! Dessutom har jag mellan c- och d-kupa i behån så brösten tar jättemycket vikt! Shit, alltså.

• pickolina

För mig var det precis tvärtom... Min normalvikt brukade ligga på 50-52kg förr. Jag är 162-164cm.. Blivit lite längre på äldre dagar..weird!.. :) Hur som helst så tyckte de flesta att det var på tiden att jag gick upp i vikt. De tyckte att jag såg mycket bättre ut när jag vägde lite mer... Det var bara jag som inte gillade det! *s* Precis tvärtom med andra ord... Vad olika det kan vara...

Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?