• eve-lina

hur mycket väger ni som är runt 163cm?

Håller på och bantar för fullt...och räknade nyss ut mitt BMI. Enligt samma tabell bör min önskvärda vikt ligga runt 55-60kilo...har absolut inget emot att väga 55kilo men men tyckte det lät väääl lite för att vara normalt, 60kan jag gå med på...

hur mycket väger ni som är 163cm långa och anser er normalviktiga??

• Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?
  • Rosenhaga

*kikar på en bild när jag vägde 67 kg*

Nej, jag hade ingen putmage när jag vägde 67 kg. Hyfsat snygg, lite för mager så näsan och hakan är för spetsiga.

Storlek 36-38 då.

• eve-lina

Kan kika på bilder när jag vägde ca. 50kilo och hade då storlek 34/36 på byxor. jag hade fortfarande kurvor såsom häfter och bröst. Men ansiktet var alldeles insjunket och så vill jag aldrig se ut igen...

Men en liten grej är att trots att jag vägde så lite var magen aldrig platt, så för att bli av med "putmagen" och liknande finns det nog bara en lösning: gymet! Att gå ner i vikt är ingen garanti för att få platt mage och fast rumpa....sådana saker får ma jobba mer för=) Tränade enormt mycket förra året och då vägde jag ungefär samma som nu, men hade helt annan kroppsform, jag var fast och muskulös och drog mindre storlekar över rumpan:)

• tattar-Emma

eve-lina

usch... jag har tänkt börja träna lite mer, men mest genom att springa och sådär, tror du gym är nödvändigt? Har ingen lust att gymma just nu (fast jag har gjort det tidigare och det var bra, menmen).

• eve-lina

Gym är aldrig Nödvändigt! Genom att springa bygger man ju väldigt sällan muskler kring just magen, däremot vaderna brukar bli vältränade ...:) om du inte gillar å gymma så testa å power-walka med stavar (låter kärringaktigt men ger otorligt mycket) eller köra ex. pilates hemma framför teven...

• tattar-Emma

Tack för tipset! Gymma kan vara okej, men det är dyrt och kräver lite mer planering, tycker jag. Har inte alltid lust att träna bland folk heller.

• eve-lina

Emma:

men prova stavar....då tränar man ju magen efsm man rör hela överkoppen:)
    jag älskar däremot å gymma...slita ut sig på träningscyekln och sen köra styrka:)

• tattar-Emma

Kanske ska det =). Fast först ska jag satsa några veckor på kondition, annars är inget annat roligt heller. Snabba promenader eller lättare jogging två gånger i veckan. Med start imorn!

• pickolina

Jag är 163-164cm och väger nu 70-72kg men innan jag blev deprimerad och gick upp i vikt så vägde jag normalt 50-52kg...och även om det räknas som undervikt så såg jag absolut inte underviktig ut och var dessutom vältränad och hade hull...

Vikten är så individuell så det är bättre att gå efter den fysiska hälsan och vad man själv tycker passar än att gå efter BMI...

• pickolina

Som tattar-Emma skrev så har jag extremt smala handleder, smala fingrar, små händer, små fötter. litet huvud osv...så jag såg helt normal ut trots "undervikt"... Är väl som sagt "liten"...

Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?