• eve-lina

hur mycket väger ni som är runt 163cm?

Håller på och bantar för fullt...och räknade nyss ut mitt BMI. Enligt samma tabell bör min önskvärda vikt ligga runt 55-60kilo...har absolut inget emot att väga 55kilo men men tyckte det lät väääl lite för att vara normalt, 60kan jag gå med på...

hur mycket väger ni som är 163cm långa och anser er normalviktiga??

• Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?
  • fröken Inga

Jag är 158 cm lång. Väger just nu 70, vägde 50 kilo för några år sedan och vill gå ner till 55 kilo

• Buslinna

När jag till mina 165 cm vägde 82 kilo tyckte alla runt omkring mig att jag var superfin. Mina normalviktiga vänninor gissade på att jag vägde ungefär 65-67 kilo, vilket ju är minst sagt konstigt.

Men, min vikt sitter jämnt fördelad över hela kroppen, vilket jag tror förvillar ögat lite. :) Ser man proportionerlig ut så kommer man undan med mer, så att säga. :D Dessutom har jag alltid haft en rejäl råstyrka och tror att jag har relativt sett mycket muskelmassa under fettet. Det väger ju mer än fett, så det gör väl sitt till.

Nu har jag efter en tids användande av hormonpreventivmedel gått upp och väger mer än någonsin. :( Men jag skulle tro att jag skulle må finemang på alla sätt och vis någonstans runt dryga 70 kilo och vältränad. Det är iaf min målvikt just nu och när jag sedan kommer dit så får jag se hur jag mår.

• eve-lina

Buslinna:

Samma sak säger de i min närhet! Och dem är alltid ruggigt ärliga så jag vet att jag kan lita på dem...
    Har en ganska "kvinnlig" kropp så som du säger sitter de flesta kilona på rätt ställen! Så jag siktar in mig på en målvikt mellan 60-65kilo och hoppas jag är nöjd vid det laget:)

Lycka till med din viktminskning!

• Sweetpea

Jag är 1.63 och väger närmare 70 kg, men när min svägerska (som talar sanning) häromdagen skulle gissa sa hon 56 kg. Min gravida kollega som suckade över att hon snart passerar 70kg-strecket blev också förvånad när jag berättade att det är så mycket jag väger.

Jag går gärna ner 5-10 kg (men det gör väl de flesta, oberoende av vikt), men samtidigt tycker jag att jag ser helt okej ut.

• Liten Snövit 2007

Visst är det konstigt att vikt kan vara så individuellt!

• ProudWoman

är 1,68 och väger 73 tycker jag är småfet, skulle vilja väga ungefär 50-55

• ialu

Är också 1,68, väger 59 kg nu, men ska ner till 57. Känner mig normal, lite fett här och där.

Proudwoman: Jag kan tänka mig att vi är olika även om vi är lika långa, men 50 till 55 kg är nog i minsta laget. Vägde 52 kg för ett år sedan och då var jag inte pigg eller snygg. 55-60 är nog bättre.

• eve-lina

Spännande att se hur individuellt det här med vikt är. Ännu mer intressant är det att se hur folk föreställler sig sin idealvikt. Min idealvikt ligger som sagt runt 55kilo, men min Trivselvikt ligger runt 60...
    Olika människor med samma längd har så olika uppfattning om vilken vikt som bäst passar deras längd! Men så beror det ju självklart på benstomme, små eller stora bröst, breda eller smala höfter...om man är vältränad eller inte....

Jag siktar iaf in mig på att hellre bli en vältränad, sund 60kilos kvinna, än en 50kilos pinne med urgröpta kinder (obs! enbart så JAG ser ut vid den vikten, inget påhopp mot er andra som kämpar mot 50kilos strecket)

Ni som försöker gå ner: Lycka till!! Lite pepping behöver vi alla oavsett mål:)

• halleluja

Jag är 160 cm och väger 49 kg. Anser mig själv som normal. Har ganska runt ansikte, och inga benknotor som sticker ut. antagligen har jag liten benstomme. Har alltid varit liten.

• Rosenhaga

Tänk vad olika det är med vikten! Allt från 49 kg till mina 75-78 kg som vi tycker är lagom vikt för oss.

Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?