• eve-lina

hur mycket väger ni som är runt 163cm?

Håller på och bantar för fullt...och räknade nyss ut mitt BMI. Enligt samma tabell bör min önskvärda vikt ligga runt 55-60kilo...har absolut inget emot att väga 55kilo men men tyckte det lät väääl lite för att vara normalt, 60kan jag gå med på...

hur mycket väger ni som är 163cm långa och anser er normalviktiga??

• Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?
  • Fru Brorsson

Är 165 och väger 55,5 kg. Har gått upp två kilo sen jag slutade röka för 5 månader sen. Har lite förmycket fett på rumpa, mage och lår. Skulle vilja väga 52 kg.

• *Blomman*

Jag är 162 cm och väger 50-51 kanske (är inte så intresserad) och har gått upp från 42 kg. Har verkligen nått min trivselvikt eftersom jag mår kanonbra och älskar min kropp. :)

• pickolina

Fast TS, om du är 163cm så kan du väga strax över 66kg och fortfarande vara normalviktig enligt BMI.... Så du behöver ju inte väga 55-60kg för att anses som normalviktig enligt BMI... Som sagt, det är ju ett ganska brett spann mellan strax under 50kg och strax över 66kg men båda och allt därimellan räknas som normalvikt.... Just pga att vi alla är så olika.... Men som sagt, för just dig kanske 66kg passar sig bättre än 50kg och då är det ju det man går efter...

• Carma

Hej flickor,

Här är en till som vågar avslöja sin vikt :)

Är 165 cm över havet & väger 59 kg just nu. Det känns alldeles för mkt då alla kläderna har "krympt". Jag har gått upp ca 3 kg under de senaste 2 månaderna, dvs när jag upptäckte min stora passion för cheesecakes & glass :)Det blir nog billigare att gå ner de extra kg än att byta ut garderoben.

OT: provat rivstart GI, rensa kroppen genom att enbart dricka grönsaksjuice & äta frukt ngn dag, varit igång & tränat. Funkar ej ... Ska nog gå till det gamla vanliga - röra på mig & äta nyttigt men mindre. Har 4 veckor på mig för att komma i form & jag får panik! Vilken taktik har ni som kämpar med extra kg?

/Carma

• Rosenhaga

Röra mer på mig och äta mer. Japp, det är sant. Äter något minst var tredje timme, så det blir frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällmål. Har slutat att hoppa över måltider, det slår bara tillbaka etter värre.

Har ingen diet utan äter allt utom socker. Inget godis (mörk choklad om man blir sugen), inga chips etc och tji kaffebröd. Tar en smörgås på fullkornsbröd istället.

Har ersatt det dolda sockret vartefter jag har kommit på det, ex pasta är numera fullkorn eller durum, vitt bröd och limpor göre sig icke besvär och inte heller sötat fullkornbröd!! Varför i herrans namn tillverkas det?! Bröd på surdeg och dinkelmjöl är supergott.

Sen äter jag mycket mer grönsaker och har hittat en massa roliga rätter kring detta. Grillad aubergine och paprika blev en hit i somras förresten.

Efter några månader så är sockersuget helt borta och jag tycker faktiskt att det är äckligt med godis och sött. Intressant.

• viktualia

facineras över er som är lika långa som jag och som väger 30 kg mindre och ändå jobbar på att gå ner!!! jag säger inte att jag är nöjd med att vara 164 cm och väga 89 kg.. men jag vantrivs inte totalt och håller inte på med nån späkningskur... motionerar så ofta jag har motivation till och trivs i övrigt rätt hyfsat med livet!

sköt om er och lev LIVET!!

• Blivande fru M.

Jag är 161 och väger 53. Det trivs jag i ´men skulle gärna väga 49-50 igen, det har jag gjort i alla år men nu har jag fött två barn och inser att det aldrig blir som innan... Men det var det absolu värt!

• pickolina

När jag gick i skolan så var jag 162cm och vägde 46kg och jag såg inte spinkig eller knotig ut på något sätt.... Men skulle jag gå ner till 46kg nu skulle jag nog se hemsk ut...så åldern spelar in oxå... Kroppen förändras ju med åren...och det glömmer många...att ha en målvikt/idealvikt efter vad man vägde när man var 20år är både korkat och osunt...för de flesta.... Det finns de som håller sin vikt livet igenom i princip men för de som ökat kraftigt och försöker gå ner borde absolut sätta en högre vikt än vad man vägde som "ung"... Jag som brukade väga 50-52kg vill tex väga runt 60kg nu, för 50-52kg är ett orealistiskt mål som jag aldrig kommer nå och det skulle bli för jobbigt psykiskt samt att jag inte tror att min kropp skulle må bra vid den vikten heller....

Sånt får man inte glömma... De flesta lägger ju på sig några kilon runt 25-30 då kroppen förändras och man får en vuxen kvinnas kropp....

• Tommys Jenny

Viktualia du och jag måste se likadana ut! Fast jag är ju lite längre förståss... 165cm över havet!
    Jag är lite stolt över att jag inte gått upp ett enda kilo på de två månader som gått sen jag slutede röka!
    Javisst är jag tjock å go och saknar att inte väga typ 20-25kilo mindre som förr men jag ORKAR inte bry mig just nu. Så jag får skylla mig själv men lär få panik i vår när man inser att det inte är så lång tid kvar tills klänningen ska på...

• kajall

jg vill oxå gå ner i vikt men ja vet inte hur .ja kan inte sluta äta glass ock söta saker:(
    ja e 157 ock väger 60

Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?