• pickolina

hur mycket väger ni som är runt 163cm?

Jag är 163-164cm och väger nu 70-72kg men innan jag blev deprimerad och gick upp i vikt så vägde jag normalt 50-52kg...och även om det räknas som undervikt så såg jag absolut inte underviktig ut och var dessutom vältränad och hade hull...

Vikten är så individuell så det är bättre att gå efter den fysiska hälsan och vad man själv tycker passar än att gå efter BMI...

• pickolina

Som tattar-Emma skrev så har jag extremt smala handleder, smala fingrar, små händer, små fötter. litet huvud osv...så jag såg helt normal ut trots "undervikt"... Är väl som sagt "liten"...

• pickolina

Fast TS, om du är 163cm så kan du väga strax över 66kg och fortfarande vara normalviktig enligt BMI.... Så du behöver ju inte väga 55-60kg för att anses som normalviktig enligt BMI... Som sagt, det är ju ett ganska brett spann mellan strax under 50kg och strax över 66kg men båda och allt därimellan räknas som normalvikt.... Just pga att vi alla är så olika.... Men som sagt, för just dig kanske 66kg passar sig bättre än 50kg och då är det ju det man går efter...

• pickolina

När jag gick i skolan så var jag 162cm och vägde 46kg och jag såg inte spinkig eller knotig ut på något sätt.... Men skulle jag gå ner till 46kg nu skulle jag nog se hemsk ut...så åldern spelar in oxå... Kroppen förändras ju med åren...och det glömmer många...att ha en målvikt/idealvikt efter vad man vägde när man var 20år är både korkat och osunt...för de flesta.... Det finns de som håller sin vikt livet igenom i princip men för de som ökat kraftigt och försöker gå ner borde absolut sätta en högre vikt än vad man vägde som "ung"... Jag som brukade väga 50-52kg vill tex väga runt 60kg nu, för 50-52kg är ett orealistiskt mål som jag aldrig kommer nå och det skulle bli för jobbigt psykiskt samt att jag inte tror att min kropp skulle må bra vid den vikten heller....

Sånt får man inte glömma... De flesta lägger ju på sig några kilon runt 25-30 då kroppen förändras och man får en vuxen kvinnas kropp....

• pickolina

Celluliter har med arvanlag att göra och inte vikten. Träning och bra kost är den enda som kan förbättra saken... Vissa kan tom få mer celluliter när de går ner i vikt.

• pickolina

*Blomman*
    Det är vanligt att man får celluliter när man går upp i vikt men alla får det inte. Att vissa får det beror på arvanslagen, hur fettet sätter sig och detta kan man få oavsett vikt. De nya rönen säger att de fått fram genom forskning att det inte är direkt länkat till viktökning. Att gå ner i vikt kan tom förvärra problemen när man väl fått dem. Det enda som hjälper är att äta bra och framförallt träna.

• pickolina

Väldigt OT men eftersom det togs upp så var jag tvungen att kolla upp det... *s*

Beyonce Knowles är 170cm och väger 60-65kg enligt uppgifter på google.

• pickolina

För mig var det precis tvärtom... Min normalvikt brukade ligga på 50-52kg förr. Jag är 162-164cm.. Blivit lite längre på äldre dagar..weird!.. :) Hur som helst så tyckte de flesta att det var på tiden att jag gick upp i vikt. De tyckte att jag såg mycket bättre ut när jag vägde lite mer... Det var bara jag som inte gillade det! *s* Precis tvärtom med andra ord... Vad olika det kan vara...

Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?