• Louise 2003

Pysselträff 2 i Stockholm

Hej Brudar!

Vad säger ni om en pysselträff till? Det var många som ville men inte kunde komma på träffen som var i helgen, och vi som var där vill pyssla mera!

Vi tänkte oss en träff innan jul, men inte i december (för då går all energi åt till glöggdrickande).

Hur ser t ex söndagen den 24:e november ut för er?

// Louise

• Svar på tråden Pysselträff 2 i Stockholm
  • Elin 7/6 2003

Jag är självklart på. Förra träffen blev ju jättelyckad!
    Jag är jättenöjd med min tiara som jag fick hjälp att pyssla ihop.
    Nu känner jag att det kan vara dags att pyssla injudningar, program och menyer kanske....
    Jag kan i alla fall den helgen så jag ser fram emot det och hoppas att vi får ihop ett gäng den här gången oxå!
    /Elin

• Malin W

Jag kan och vill vara med!

/Malino

• Louise 2003

Kul Malin! Vi ses då!

/ Louise

• Elin 7/6 2003

Det ser positivt det här. Jag har fått många svar per mail och vi verkar bli ett gäng den här gången oxå.
    Är det några fler som känner att de vill vara med på den här andra pysselträffen i Stockholm?
    /Elin

• Louise 2003

Piggar upp tråden lite. Fler som vill pyssla? // Louise

• Snuttan

Jag ska alvarligt fundera på saken. Jag är egentligen inte en brud av den pysslande sorten men vill väldigt gärna göra inbjudningskort/program mm själv (och snälla tro inte att jag på något sätt ser ned på er som har energi nog attt pyssla!). Vad behöver man ha med sig? Jag har inte inhandlat en pinal i pysselväg ännu

/Veronica

• Malin W

Veronica, om man inte inhandlat ngt i pysselväg och är osäker på vad man vill göra så behöver man väl inte ta med ngt alls i pysselväg! Utan titta på vad de andra har och sedan shoppa eller strunta i det
    Jag tar med mig mina varianter på inbjudningskort, olika sorters papper jag valt mellan och så tar jag med mig lite embosseringspulver - om jag förstår saken rätt så hann ni aldrig testa det förra gången?
    Jag har en miljon bröllopstidningar med så jag kan ta med några av dem - det är kul att sitta och bläddra i. Finns många bilder på inbjudningskort och annat!

Sedan kanske vi ska ta med ngn slags vin/läsk/kaka/frukt eller ngt? Men det får Louise eller Elin upplysa oss om

/Malino, har inte pysslat på länge. Nu är vi mer fixerade på att leta hus och kakel,klinkers med mera till det huset

• Louise 2003

Hej Veronica!

Jag var inte heller en brud av den pysslande sorten - trodde jag. Ett par månader på BT rådde dock bot på det

Har du inget pyssalaktigt att ta med dig så är du väldigt välkommen ändå! Du kan ju alltid prata bröllopsplanering, det var ett favoritämne på förra träffen.

Eftersom du vill göra inbjudningar och program är ett förslag du tar med dig några papper i olika färger och material så kan du testa att 'klippa och klista' lite. Testa embossing kanske?

Hoppas vi ses!

// Louise

• Elin 7/6 2003

Jättekul att se att vi blir lite nya ansikten oxå den här träffen. som Louise sa så behöver man självklart inte ta med sig nåt utan kan sitta och titta och inspireras och diskutera första gången. Men om du vill prova pyssla lite så gå till tex panduro och strosa runt lite så hittar du säkert saker du vill ha. Ett bbra tips är att låna lite böcker på biblioteket där man kan få bra tips, eller surfa runt på nätet. Kanske hittar du en bild på ett inbjudningskort som du gillar. Då kan du utgå ifrån det när du köper grejer. Mönstersaxar, tejp, klister och sånt har vi så det behöver du inte ta med dig utan mer grundmaterialet eller om du vill ha något speciellt. Böcker och tidningar är alltid välkommna!
    Och Malin: nej vi hann aldrig testa embossing förra gången, då koncentrerade vi oss på tiaror så nu ska vi embossa! Jag tar oxå med mina grejer.
    Vad kul!

/Elin

• Louise 2003

Hej allihopa!

Jag har gjort klart tiaran, och är just nu i färd med att förbereda inbjudningarna, så jag tänkte börja förbereda bordsplaceringensbilden (som ska sitta på väggen utanför sittningssalen). Jag har hittat en idé i Martha Stewart Wedding som jag tänkte anpassa till vårt färgtema. Det blir ett bra pysselprojekt för pysselkvällen och det känns lite roligare än den den vanliga uppkopierade A4:an. Sista handen lägger jag dock inte vid den förrän kvällen innan festen när man förhoppningsvis har gästlistan spikad.

Det kanske är läge för lite julpyssel också??
    // Louise

Svar på tråden Pysselträff 2 i Stockholm